مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این که امروز نصف تخت های بستری اعصاب و روان را مصرف کنندگان شیشه اشغال کرده اند عنوان کرد: بعضا عوارض مصرف شیشه با یک بار مصرف آن ایجاد می شود.

دکتر محمدهادی فرحزادی مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در کارگاه آموزشی عوارض مصرف ماده مخدرشیشه که ویژه پرسنل بیمارستان شهیدصدوقی یزد برگزار شده بود در خصوص باورهای نادرست مصرف شیشه تصریح کرد: آمارها نشان می دهند 216 میلیون نفر در جهان مصرف کننده شیشه هستند و این آمار در ایران دو میلیون نفر گزارش شده است این درحالی است که آمار واقعی دو تا سه برابر این رقم است.

وی با بیان این مطلب که یک پنجم تریاک تولید شده در دنیا در ایران مصرف می شود متذکرشد: در ایران مصرف انواع قلیان، سیگار، شیشه در زنان و جوانان شیب فزاینده ای دارد.

فرحزادی با بیان این که اکثرداروهای لاغرکننده و چاق کننده و افزاینده های میل جنسی حاوی مواد محرک هستند افزود: در حال حاضر در ایران موادمحرک و الکل در قالب شکلات، آدامس، خوشبو کننده های دهان و پان ارائه می شود.

وی باتاکید بر این که تبلیعات ماده شیشه در آرایشگاههای زنانه و ورزشگاهها خطرناک است ادامه داد: قلیان میوه ای و سیگارهای لایت دارای مضرات بیشتری هستند .

وی با اشاره به این که امروز نصف تخت های بستری اعصاب و روان را مصرف کنندگان شیشه اشغال کرده اند عنوان کرد: بعضا عوارض مصرف شیشه با یک بار مصرف آن ایجاد می شود.

این PH.D مطالعات اعتیاد با اشاره به باورهای نادرست مصرف شیشه در بین مردم افزود: نتایج بررسی ها در مصرف کننده این ماده نشان داد؛ شیشه در کاهش وزن، افزایش حافظه، داروی ضدپیری، افزایش دهنده شادابی، از بین برنده ناتوانی جنسی می تواند موثر باشد که این موارد باورهای نادرست دربین آحاد جامعه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا