رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای طرح مدارس حامی دیابت به مناسبت هفته دیابت در شهرستان یزد خبرداد و افزود: این طرح با همکاری مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 27آبان ماه جاری یکصد مدرسه را تحت پوشش قرارمی می دهد.

دکترعباسعلی ایمانی ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: این طرح در یکصد مدرسه ناحیه یک و دو شهرستان یزد و طی سه مرحله اجرا می شود.

وی آموزش مراقبین سلامت مدارس را مرحله اول این طرح دانست و عنوان کرد:  این مرحله طی 16 ساعت، دوره های آموزشی ویژه مراقبین مدارس با تدریس اساتید مجرب و فوق تخصص غدداطفال دانشگاه علوم پزشکی یزد اجرا می شود.

ایمانی ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: سپس این طرح وارد مدارس می شود و آموزش های لازم به سه طیف دانش آموزان، اولیا دانش آموزان و کارکنان مدارس ارائه می شود.

وی آموزش عوامل بروز بیماری دیابت، نحوه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت، آموزش نحوه زندگی سالم از سنین پایین، افزایش تحرک بدنی و آموزش رژیم غذایی سالم به منظور پیشگیری از بروز دیابت را از مهمترین مباحث مورد بحث در این دوره های آموزشی عنوان کرد.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در پایان متذکرشد: در کنار این طرح با همکاری مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد مقرر شد؛ سنجش دیابت کلیه کارکنان مدارس نیز انجام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا