در پی پخش عزاداری های پرشور مردم دارالعباده یزد از شبکه های سراسری سیما، رهبر معظم انقلاب، این حرکت شورآفرین و شایسته را مورد تفقد و عنایت قرار دادند.

دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد که ایشان پس از مشاهده عزاداری هیأت باغ گندم یزد، فرمودند: برنامه شما را دیدم؛ خیلی خوب بود، هم از لحاظ سینه زنی، هم از لحاظ مداحی، هم از لحاظ دعاهایی که کردید، ان شاالله موفق باشید.

حضرت آیت الله خامنه ای طی سال های گذشته، همواره از دو منظر ایجابی و سلبی به عزاداری های حسینی در نقاط مختلف نگریسته و در صورت لزوم، آشکارا یا نهانی، نقاط قوت را تشویق و نقاط ضعف را نقد کرده اند که نمونه های سلبی آن در ماجرای فتوای ایشان در خصوص تحریم قمه زنی و توصیه به پرهیز از برهنه شدن در عزاداری ها، قابل ردیابی است.

اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در تفقد و عنایت به عزاداری یکی از هیئات بزرگ و قدیمی دارالمؤمنین یزد، از جمله اقدامات ایجابی ایشان در تشویق عزاداری های صحیح و سنتی ایران اسلامی بود.

شاعر اشعار نوحه های هیأت باغ گندم کیست؟

دکتر سید محمود الهام بخش، استادیار پیشکسوت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد، متولد شهر یزد در بیستم بهمن 1333 دیده به جهان گشود. وی، فرزند سید علی اکبر و متولد «ابرندآباد» یزد است و در اشعار خود از تخلص «الهام» استفاده می کند. الهام بخش پس از تحصیلات مقدماتی در یزد، در سال 1358 مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه تهران گرفت. آن گاه به مدت سه سال در تهران به تدریس زبان انگلیسی پرداخت.

دکتر الهام بخش در سال 1368، دوره کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی را با پایان نامه ای با عنوان زیبایی شناسی امثال فارسی در دانشگاه تهران گذراند. وی در 1376 درجه دکترای زبان و ادبیات فارسی را با رساله تحقیق در واژگان قرآنی کشف الاسرار میبدی از دانشگاه تهران دریافت کرد. از استادان او می توان به دکتر سید جعفر شهیدی، دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و دکتر جلیل تجلیل اشاره کرد. از دکتر الهام بخش سروده هایی در قالب های مختلف شعری به چاپ رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا