محمد علي وزيري هفته نامه آيينه يزد

در روزهاي پاياني مهر، شميم و زمزمه محبت، معلمان پيشكسوت را به مجلس بزرگداشت گردهم آورد.
با همت هيات مديره كانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان يزد و حمايت و همكاري اداره كل آموزش و پرورش جلسه‌اي فاخر، وزين و با شكوه در سالن معلم شهيد دكتر سيدرضا پاك‌نژاد «پرديس دانشگاه فرهنگيان» با حضور گرم استاندار و تعدادي از معاونين، مديران كل استانداري، مديران كل ادارت، ‌اعضاي شوراي شهر، مديران كل سابق آموزش و پرورش، معاونين و روساي ادارات و دواير تابعه كه بيانگر احترام به جلسه و حضار بود تشكيل شد.
دكتر صافي مشاور وزير و رييس هيات مديره كانون بازنشستگان كشوري حامل پيام مقام وزير آموزش و پرورش به اين همايش و ميهمان ويژه مراسم بود. وي طي سخنان خود اين مراسم را همانند سال قبل ويژه و بي‌نظير در كشور خواند و ابعاد و نحوه تكريم پيشكسوتان را بر شمرد.
حضور در مجالسي كه صبغه فرهنگي دارد و در ارتباط با آموزش و پرورش است، روحيه قدرداني و تواضع سيدمحمد ميرمحمدي استاندار يزد در برخورد با معلمان آن هم در بوسيدن دست دبير خود متبلور شد، در اين حال پيشكسوتان فرهنگي در حالي كه قيام كرده بودند با تشويق ممتد خود احترام و محبت قابل تحسين استاندار را جواب دادند.
در اين مراسم اساتيد بزرگوار داوودي، متالهي اردكاني، شيرسليميان «برادر دو شهيد بزرگوار و مولف 6 جلد كتاب» و خانم‌ها موسوي‌زاده و مرات كه طي دو دهه در برگزاري مراسم ياد ياران و تجليل از پيشكسوتان فعاليت داشته و همچنين محمدفاضلي فرهنگي بازنشسته و مديرمسئول روزنامه يزد امروز، رضا سلطان‌زاده اولين مدير كل آموزش و پرورش بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و مدير مسئول آيينه يزد با اهداي گل از سوي سيدمحمدميرمحمدي استاندار مورد تقدير قرار گرفتند.
ورود سپيد مويان سپيد روي به مراسم شكوه خاصي داشت و يادآور ورود يكايك آنها به مدارس در سال‌هاي نه چندان دور بود. ديدار پس از سال‌ها دوري و روبوسي و تجديد خاطره با همكاران سابق از جلوه‌هاي چشم‌نواز مراسم بود.
با بيانات جذاب و شيرين مجري تواناي مجلس علي‌اصغر‌حسينيان كه مدال افتخار آفرين خانواده معزز شهدا را نيز بر سينه دارد و ديگر سخنوران مجلس از تلاش‌ها و مساعي يكايك مسئولاني كه در مسير تحقق خواسته‌هاي فرهنگيان به ويژه پيشكسوتان فرهنگي گام بر مي‌دارند سپاسگزاري به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا