شرط هاشمی برای امضای حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد: ابتدا برنامه هایش را بدهد

فرارو - پس از آن که آیت الله هاشمی رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد حاضر به امضای حکم فرهاد دانشجو برای ریاست بر دانشگاه آزاد نشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد رییس جمهور تیمی را برای مذاکره با وی تشکیل داد.

غلامعلی حداد عادل، علی اکبر ولایتی، حجت الاسلام محمدیان، مخبر دزفولی و قمی اعضای تیم مذاکره شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. امروز حسین کچویان از اعضای شاخص شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح اهداف گفت و گو با رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: «مذاکره به این معنا نیست که شرط و شروط های هاشمی رفسنجانی پذیرفته شود بلکه با این هدف انجام می شود که به وی بقبولانند باید نسبت به حکم صادر شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی تمکین کند.»

وی افزود: «رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد شرط گذاشته که ابتدا در جریان برنامه های فرهاد دانشجو قرار گیرد، سپس حکم ریاستش را امضا می کند.» این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال از موضع هاشمی رفسنجانی در این مورد به شدت انتقاد کرد. به گفته کچویان هاشمی توافق های پیشین را زیر پا گذاشته است و اعتقاد دارد باید همان چیزی را که وی می گوید سایرین اجرا کنند.

انتخاب رییس دانشگاه آزاد در حالی به موضوعی دامنه دار بدل شده است که 5 تن از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در آخرین جلسه تصمیم گرفتند فرهاد دانشجو، بردار وزیر علوم را به عنوان جانشین عبدالله جاسبی معرفی نمایند. این در حالی است که آیت الله هاشمی، رییس هیئت امنا به شکلی اعتراض آن جلسه را ترک کرد و سه تن دیگر از اعضا هیئت امنا نیز حاضر نشدند در رای گیری شرکت کنند.

پس از جلسه انتخاب رییس، اعضایی که فرهاد دانشجو را انتخاب کرده بودند از قانونی بودن این انتخاب سخن گفتند و از طرف دیگر عبدالله جاسبی که خود را نماینده نماینده هاشمی معرفی کرد این انتخاب را زیر سوال برد و عنوان کرد که هیئت امنا هیچ مصوبه ای نداشته است.

پس از این جلسه داستان انتخاب رییس دانشگاه آزاد وارد فاز جدیدی شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب فرهاد دانشجو را تائید کرد و محمود احمدی نژاد نیز حکم وی را ابلاغ نمود اما آیت الله هاشمی رفسنجانی با گذشت چند هفته از جلسه زیر بار امضای حکم دانشجو نمی رود. گفته می شود آیت الله هاشمی به روند انتخاب فرهاد دانشجو معترض است.

این وضعیت باعث شد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای هفته جاری تصمیم به تشکیل یک تیم مذاکره کننده با رییس هیئت امنا بگیرد. گویا این تصمیم به پیشنهاد محمود احمدی نژاد صورت گرفته است. به این ترتیب قرار است فردا تیم مذاکره کننده شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر شود و با آیت الله هاشمی درباره رییس دانشگاه آزاد گفت و گو کند. باید دید نتیجه این مذاکرات چه خواهد شد و آن گونه که حسین کچویان می گوید "هاشمی رفسنجانی به حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی تمیکین می کند".
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا