اولین جلسه کمیته اجرایی نظام پیشنهاد ها صبح امروز با حضور رییس و معاون اداری و مالی دانشگاه یزد و اعضای کمیته اجرایی این نظام برگزار شد، در ابتدا آیین نامه نظام پیشنهادها تبیین شد و پس از رایزنی ضریب پنجاه هزار ریالی پاداش برای ارائه دهندگان پیشنهادهای کارآمد به تصویب رسید.

مدیر حوزه ریاست و مشاور رییس دانشگاه با اعلام این خبر افزود:طبقه بندی امتیازات برای اعطای پاداش یاد شده و محل اعتبار پاداش نظام پیشنهادها از دیگر مصوبات این نشست بود. در این خصوص پاداش های متفاوت و متناسبی برای دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی پیش بینی شده است که بر اساس امتیاز هر پیشنهاد به پیشنهاد دهنده اعطا خواهد شد. علاوه بر این پاداش، امتیاز دریافت شده در ارتقای کارکنان نیز تأثیر گذار خواهد بود.

دکتر سید محمود زنجیرچی با اشاره به اینکه  نظام پیشنهادها از دوران قبل در دانشگاه وجود داشته اما راکد مانده بود گفت: با تصمیم واحد طرح و برنامه دانشگاه این نظام مجددا احیا شد و تلاش شد روندی بسیار ساده و اجرایی به همراه مشوق های مناسب برای آن دیده شود. در ضمن اجرای این نظام به صورت کاملا الکترونیک و بر اساس نرم افزار طراحی شده از سوی واحد طرح و برنامه  ساماندهی شده است که امیدواریم تا آخر آبان ماه، این سامانه نیز راه اندازی شود. مسؤولیت این نظام را مدیر حوزه ریاست بر عهده داشته و سایر اعضای حقیقی به پیشنهاد رییس نظام و تأیید رییس دانشگاه برای مدت دو سال منصوب می شوند.

وی اهداف این نظام را ایجاد فضای شوق انگیز برای شکوفایی و بهره گیری از اندیشه، تخصص، خلاقیت و تجربه کارکنان در راستای اهداف سازمانی، دلپذیر کردن فضای سازمان، کاهش تنش های روانی و افزایش سلامت و نشاط روحی و افزایش حس تعلق سازمانی کارکنان از طریق همسو کردن هدف های آنان با اهداف دانشگاه و همچنین بهبود مستمر فرآیندها و ارتقای رضایت ذی نفعان از طریق کاهش هزینه ها، بهبود روندهای عملیاتی و کیفیت خدمات و افزایش کیفیت و بهره وری عنوان کرد.

مشاور رییس درباره محورهای ارایه پیشنهاد گفت: در پیشنهادهای ارائه شده بایستی استفاده مطلوب از ظرفیت های بالقوه دانشگاه نظیر نیروی انسانی، نقدینگی، ساختمان، ماشین آلات و تجهیزات لحاظ شود.

وی همچنین با تاکید بر جنبه اصلاحی پیشنهادهای ارایه شده خاطرنشان کرد: این پیشنهادها باید به دنبال اصلاح قوانین، شیوه‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها و همچنین  بهبود روش های انجام کار با هدف صرفه جویی در وقت و هزینه و افزایش بهره‌وری و حذف روش های نادرست و یا زاید باشد.

توسعه و بهبود سیستم های مکانیزه اطلاعات مدیریت، بهینه کردن سیستم های تصمیم گیری، ارزیابی، نظارت، هماهنگی و برنامه ریزی در واحدهای مختلف دانشگاه و بهبود سیاست ها و روش های برون سپاری فعالیت های دانشگاه از دیگر مواردی بود که به گفته این مقام مسؤول باید در پیشنهادهای ارایه شده مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اصلاح نظام مزایا و مسایل رفاهی کارکنان با هدف بهبود بهره وری، تعمیق فرهنگ کیفیت و ایجاد ساختارهای مناسب برای رشد مستمر کیفیت را از دیگر محورهای مورد تاکید در ارایه پیشنهادها ذکر کرد.

دکتر زنجیرچی با تاکید بر اهمیت توسعه فناوری، سخت افزار و دانش فنی، کاهش قیمت تمام شده خدمات، بهبود و بهسازی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و همچنین افزایش انگیزه، تعلق و وابستگی سازمانی کارکنان، این موارد را نیز از جمله محورهایی دانست که در این طرح به آن ها توجه شده است.

وی اعضای کمیته اجرایی نظام پیشنهادها را بدین شرح معرفی کرد: دکتر سیدمحمود زنجیرچی، دکترمحمدمهدی لطفی، دکترسید محسن میرحسینی، محمد رمضانخانی، محمدحسین نخجوانی، محمد صبری و مهری زینی.

خبرنگار: الهام میرفخرایی

 تصاویز: فاطمه تیو










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا