معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری سوگواره "احلی من العسل" در امامزاده سید جعفر محمد (ع) ، امامزاده عبد الله (ع) بافق و امامزاده خدیجه خاتون (س) میبد با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام محمود میرجلیلی صبح امروز با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی های انجام شده با اداره قرآن، عترت ونماز اداره کل ‌آموزش و پرورش استان یزد سوگواره "احلی من العسل" به منظور بزر گداشت شهدای نوجوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسن (ع) بعنوان الگوی تمام نوجوانان پیرو سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در امامزاده سید جعفر محمد (ع) ، امامزاده عبد الله (ع) بافق و امامزاده خدیجه خاتون میبد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه افزود: این برنامه هم ندا با حضرت قاسم(ع) هفتم محرم با حضور دانش آموزان در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

گفتنی است سوگواره دانش آموزی احلی من العسل به منظور ترویج فرهنگ عاشورا و انعکاس مؤثر ولایت پذیری نوجوان 13 ساله قیام کربلا حضرت قاسم ابن الحسن علیه السلام به دانش آموزان برگزار می گردد.

عبارت «احلی من العسل» در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است، داد. این نوجوان 13 ساله در جواب گفت: مرگ در نزد من شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است. عمق و پهنای دید این نوجوان 13 ساله، به نوعی نشان دهنده مکتب اهل بیت (ع) و نوع نگاهشان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا در راستای رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، پس این نوع مرگ، بسیار شیرین است و می‌تواند به تعبیری «شیرین تر از عسل» هم باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا