همایش استانی «نظارت و دامنه مسئولیت مدیران» با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، مدیران کل، ذیحسابان و کارشناسان مالی دستگاه های اجرایی در محل سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مشاور رئیس کل و بازرس ویژه دیوان محاسبات کشور در این همایش به تبیین اهمیت و اقسام نظارت پرداخت و  گفت: نظارت متعارف،بسیار کم هزینه تر و موثر تر  از روشهای نظارتی غیر متعارف است.
"شیری" نظارت داخلی در ادارات و شرکتهای دولتی را امری ضروری دانست و افزود: برای به حداقل رساندن بی انضباطی مالی، باید نظارت داخلی مستمری وجود داشته باشد.
وی «سلامت اداری»را ثمره شناخت صحیح مسیر و درک واقعی مسئولیتها عنوان کرد و اظهار داشت: تصمیمات ناصحیح، مقدمه برخی از تخلفات مالی است که این موضوع در مرحله تشخیص- که از وظایف مدیران میباشد- ممکن است رقم  بخورد.
مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور ادامه داد: علاوه بر مدیر، ذیحساب دومین مقامی است که بالاصاله مسئولیت دارد و کنترل اعتبار، وظیفه اصلی اوست.
شیری، مصرف مازاد بر اعتبار، تعهد مازاد بر اعتبار و مصرف اعتبار خارج از موارد معین را به عنوان مصادیقی از تخلفات مالی برشمرد و گفت: تا قبل از پرداخت،کل مسئولیت متوجه مدیر است ولی در صورت پرداخت- ولو حدوث تخلف  در مرحله تشخیص رخ داده باشد- ذیحساب هم مسئولیت دارد، البته مسئولیت مدیر هم با عبارت"پرداخت وفق مقررات و ضوابط "به کلی زائل نمی شود.
این مقام مسئول همچنین لزوم انتصاب کارشناسان –به ویژه کارشناسان مالی- بر طبق قانون و مسئولیت مدیران در این زمینه را یادآور شد و بر توجه مدیران  به این مهم تاکید کرد.
پاسخگویی به سئوالات شرکت کنندگان از دیگربخشهای این همایش بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در حاشیه این دوره آموزشی؛ همایش  «نظارت و دامنه مسئولیت مدیران» را اثر بخش و مطلوب ارزیابی کرد.
"عباسعلی رضایی" تسلط مدیران و کارشناسان مالی دستگاه ها بر قوانین موجود را موضوعی مهم در راستای سلامت اداری دانست و از اداره کل محاسبات استان به خاطر برگزاری این همایش آموزشی قدردانی کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا