با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نشست مبلغین طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حضرت آیت الله ناصری در این نشست ضمن تسلیت ایام عزداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) گفت: امروز تمام دنیا برنامه ریزی کرده است تا اعتقادات در جامعه اسلامی منحرف گردد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در ادامه افزود: انسان به صورت فطری دین باور و خداجو است اما باید از ایجاد انحراف نیز جلوگیری کرد.
وی پیام نهضت عاشورای حضرت سید الشهدا را اصلاح انحراف از امامت برشمرد و افزود: امروز نیز دشمنان دین با استفاده از ابزار های نوین دست به ترویج انحراف می زنند.
آیت الله ناصری خطاب به مبلغین اظهار داشت: باید سوژه های دشمنان را بشناسیم و با آن ها به خصوص شبهات اعتقادی مبارزه نماییم 
وی تهاجم فرهنگی دشمن را خطر بزرگی برشمرد و افزود: اخلاق سازنده داشته باشیم که این مهم در جذب حداکثری جوانان موثر است.
در ایتدای این نشست مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن ارائه گزارشی از برگزاری ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این طرح  در 51 امامزاده استان یزد برگزار خواهد شد.
وي همچنین از اعزام ۵۰ مبلغ و روحاني به صورت انفرادی و گروهی در قالب این سوگواره اشاره کرد و افزود: البته از این تعداد، 20 روحاني از استان قم و 30 نفر نیز از وعاظ و طلاب داخل استان هستند.
عادل همچنين از برپايي خيمه‏‏‌هاي معرفت در امامزاده‎‌‌ها و بقاع متبركه در این ایام خبر داد و تصریح کرد: این خیمه‎‎ها به صورت ویژه‏‏تر از سایر اماکن در امامزاده جعفر(ع)، امامزاده سيد جعفر (ع) و شاهزاده فاضل(ع) برگزار می‌‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این خیمه‌‌ها، پیش بینی ایجاد غرفه‌‌هایی به عنوان "همه واقف باشیم" نیز در نظر گرفته شده است تا به علاقمندان در این رابطه مشاوره و یاری برساند.
این مقام مسئول برپايي نمايشگاه‎‎های فرهنگی سبك زندگي حسيني در امامزادگان را از دیگر اقدامات در دهه نخست محرم امسال برشمرد و گفت: یکی از اهم اقدامات در این ایام برگزاري مراسم سراسري "لبيك يا حسين" است که عصر امروز در محل امامزاده سید جعفر یزد با حضور نماینده ولی فقیه و عموم عزادارن حسینی به منظور تجدید بیعت با اهداف نهضت عاشورا برگزار می‎‎شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از دیگر برنامه‎‎های مهم اداره اوقاف در این ایام به برگزاری همایش رهروان زینبی در روز 12 محرم ویژه خواهران اشاره کرد و این مراسم به منظور بزرگداشت مقام حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و نیز یادآوری نقش مقام زنان در محل امامزاده شاهزاده فاضل برگزار خواهد شد.
عادل در پایان نیز با اشاره به وجود موقوفات فراوان در استان یزد با نیت مراسم‎‎های عزاداري امام حسين(ع) شامل روضه‎‎خوانی، طبخ آش و اطعام عزادارن و غیره، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱۶ حسينيه در استان يزد وجود دارد كه در همه آنها برنامه‎‎ها و موقوفاتی در رابطه با عزاداری و اطعام عزاداران دارند.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا