مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس 51 امامزاده و بقعه متبرکه در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این طرح با هدف اجرای منسجم نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه خوانی ، تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی که بیشترین درصد موقوفات را شامل می شوند ، برگزار می شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح افزود : ارتقای سطح بصیرتی و معارفی جوانان ، اقامه عزای امام حسین (ع) با نگاه اقامه شعائر اسلامی ، تبیین درس ها و عبرت های عاشورا و تحقق قطب فرهنگی شدن امامزادگان در 51 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه «سبک زندگی حسینی » در بیش از سی امامزاده منتخب استان افزود : این نمایشگاه بصورت تابلوهای موضوعی برپا می شود .
وی همچنین از برگزاری تجمع بزرگ "لبیک یا حسین" با حضور هئیات مذهبی و عزاداران حسینی در آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد خبر داد و افزود: این برنامه عصر روز دوشنبه و هم زمان با ورود کاروان سید الشهدا به سرزمین کربلا در دوم محرم الحرام برنامه ریزی شده است.
وی همچنین اظهار داشت : با هماهنگی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف که در قم مستقر می باشد بیست نفر از مبلغین اعزامی ما را در اجرای هرچه بهتر این ویژه برنامه یاری خواهند داد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از برگزاری همایش ویژه بانوان با عنوان رهروان زینبی لبیک یا زینب در دوازدهم محرم الحرام در امامزاده شاهزاده فاضل (ع) یزد خبر داد.
گفتنی است، سخنرانی ، مداحی ، عزاداری ، پاسخ به سوالات شرعی و مشاوره، برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم ، نمایشگاه سبک زندگی حسینی، توزیع کتابچه سبک زندگی حسینی، عزاداری هیئات و دسته جات و اطعام عزاداران از دیگر برنامه های این طرح خواهد بود.
 
 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا