یزدفردا" علی امیرچقماقی :چند وقت پیش دم درب خشکشویی توقف کردم یک ماشین پارس مشکی جلو ماشینم پارک بود. دیدم چیزی به نام پلاک که قابل رویت باشد نیست گفتم شاید اثرات پیری است! بنابراین تقریباً چشمانم را به پلاک ماشین چسباندم تا توانستم اعداد نقش بسته بر پلاک را بخوانم به چشم پزشک مراجعه کردم مشکل از چشمان من نبود! از پلاک ماشین یود. لذا روی این مساله حساس شدم گفتم شاید این استثنا است یا پلاک عمداً توسط مالک آن به دلیلی خاص به این شکل در آمده است. اما دیدم نه بسیارند ماشین هایی با این شکل پلاک ها که کم و بیش در حال سیاه شدن هستند .  یاد خبری از 20:30 افتادم که در بخشی از تهران ماشین ها موتورسیکلت کرایه می کنند تا پشت سر ماشین آنها حرکت کند تا در دوربین های راهنمایی و رانندگی  پلاک شان ثبت نشود و به ازای هر بار استفاده 5 تا 10 هزار تومان به راکبین موتورسیکلت پرداخت می کنند با یک حساب سرانگشتی دیدم برای مدت یک سال حدود 30 میلیون تومان راننده ماشین اگر هر روز در آن مسیر خاص موتورسیکلت فوق را کرایه کند باید پرداخت نماید و اگر با داشتن این نوع  پلاک ها عبور کند چقدر سود کرده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اما باز نشستم و فکر کردم اگر در شب، این خودرو با این پلاک ناخوانا با عابر پیاده ای تصادف کند و صحنه را ترک کند شاهدین عینی یا دوربین های مداربسته  چه چیزی را باید گزارش کنند. تنم لرزید و دست به قلم شدم تا به سایت وزین شما این خبر را اعلام کنم تا چاره ای اندیشیده شود.
اصلاً چرا این پلاک ها سیاه می شوند مگه پلاک فاسد می شه؟؟؟ یا چرا با این که مامورین راهنمایی و رانندگی شهرمان آن ماشین ها را رویت می‌کنند اقدامی در جهت متوقف کردن و یا راهکاری برای تعویض پلاک این ماشین ها توسط مالکان آن ها ارایه نمی شود. یعنی این پلاک ها نباید تعویض شود؟ حتماً باید موردی پیش بیاید تا اقدام کنیم خدا را شکر که همه می دانیم:
علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا