در این نشست که در محل فرمانداری خاتم برگزار شد ابتدا حیات الغیب، مدیر کل  زندان های استان یزد اظهارداشت : ممکن است در خاتم جرائمی روی دهد، اما بیشتر جرائم به وقوع پیوسته در این شهرستان  مربوط به افراد غیربومی است و زندانیان بازداشتگاه  خاتم هم اکثراً غیر بومی‌اند و بیشتر جرایمی که در شهرستان خاتم رخ می دهد جرایم فصلی است که بیشترین آمار در خردادماه گزارش شده است .

وی خاطر نشان کرد به دلیل افزایش مجرمین در بازداشتگاه خاتم ضروری است این بازداشتگاه به زندان تبدیل شود.

در ادامه زاده رحمانی، فرماندار خاتم با بیان اینکه شهرستان خاتم در چهار راه مواصلاتی بین استانهای کرمان، فارس و یزد قرار گرفته، یاد آور شد ما باید وجود زندان و ضرورت آن را به عنوان يک واقعيت بپذيريم و فرمانداری در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد .

وی همچنین برای اشتغال زندانیان شهرستان پیشنهادی در زمینه ایجاد یک مرکز پرورش آهو و گوزن ارائه داد که اگر این طرح اجرایی شود هم برای زندانیان و خانواده آنان و هم برای شهرستان و کشور موثر است که این پیشنهاد با استقبال مدیر کل زندان ها نیز همراه بود.

در پایان مقرر گردید سطح سازمانی بازداشتگاه خاتم به زندان ارتقا یابد و بنیاد تعاون اداره کل زندان ها، موضوع پرورش تجاری آهو را در خوانسار هرات بررسی کند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا