روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد نوشت:

وزیر کشور گفت که دستگاه‌ها باید به وظایف خود در قبال حضور اتباع خارجی غیر مجاز عمل کنند و در عین حال، حضور قانونی اتباع بیگانه را مورد حمایت قرار دهند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در ششمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، حضور اتباع افغانی غیرمجاز را بخشی از مشکلات اساسی در کشور عنوان کرد و از آن به عنوان معضلی نام برد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: ما با افغانی‌های مجاز شناسایی شده مشکلی نداریم، ولیکن از افاغنه دارای اقامت غیرمجاز می‌خواهیم که در چرخه قانونی ورود به کشور قرار گرفته و به قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند.

رحمانی فضلی پیشنهادات دستگاه‌های مختلف را در خصوص ساماندهی اتباع خارجی مفید ارزیابی کرد و از اعضای کمیسیون خواست تا پیشنهادات و مطالعات آسیب‌شناسی خود را در کمیته‌ای که به منظور بررسی نقاط ضعف و موارد اصلاحی دستگاه‌ها از بعد اجرایی و ارایه به رییس شورای امنیت ملی تشکیل می‌گردد، ارایه کنند.

وزیر کشور با اشاره به توانمندی علمی و حرفه‌ای افاغنه گفت: آنان می‌توانند موجبات رشد و سازندگی کشور افغانستان را فراهم کنند.

وی بر لزوم رعایت حال نخبگان از میان اتباع خارجی و نیز افراد دارای شرایط خاص تاکید کرد.

ششمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی با حضور و رئیس کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، وزیر آموزش و پرورش، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و اعضای این کمیسیون در محل وزارت کشور برگزار شد.

هدف این جلسه، ارائه گزارش درخصوص اقدامات انجام شده در راستای طرح جامع ساماندهی، آخرین وضعیت اتباع خارجه در کشور و موانع و مشکلات فراروی اجرای طرح در محل وزارت کشور بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا