معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گفت: شوراهاي دانش آموزي پايه ترين نهاد مدني در جامعه ما است كه مي تواند تمرين مشاركت، با هم فكركردن، تحمل عقايد مختلف و تحمل نظر مخالف را براي دوره نوجواني بوجود بياورد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" روز شنبه 3 آبان ماه با حضور در برگزاري هفدهمين انتخابات شوراي دانش آموزي دبيرستان دخترانه ام هاني، اظهار داشت: اميدوار هستم در كنار شور محرم و عزاداري انشاءالله شعور حسيني هم داشته باشيم و به نوعي اين شعور حسيني كه آموختن راه و رسم زندگي اباعبدالله الحسين (ع)است را درخودمان تقويت كنيم.
وي با ابراز خوشحالي از حضور در جمع دانش پژوهان اين دبيرستان در روز انتخابات دانش آموزشي، گفت: شوراي دانش آموزي يكي از بزرگترين دستاوردهاي آموزش و پرورش در طي سالهاي گذشته است و يكي از نقاط پرافتخاري است كه در دولت جناب آقاي خاتمي پايه گذاري شده و بحمدالله تا به امروز هر سال شوراي دانش آموزي را داشته ايم.
طالبي ادامه داد: شوراي دانش آموزي در حقيقت تمرين دموكراسي براي دانش آموزاني است كه مي خواهند در آينده با استفاده از رأي و نظر و ديدگاه مردم، آينده اين كشور را بسازند، در حقيقت شوراهاي دانش آموزي پايه ترين نهاد مدني در جامعه ما است كه مي تواند تمرين مشاركت، با هم فكركردن، تحمل عقايد مختلف و تحمل نظر مخالف را براي دوره نوجواني بوجود بياورد و اينكه در كنار همه اينها دستاوردها ياد بگيريم چگونه براي ساختن جامعه خودمان از مدرسه به عنوان كوچك ترين واحد شروع كنيم و به ساختن كشوري به وسعت ايران و نه تنها ايران، ساختن جهاني در آينده برسيم.
اين مقام مسئول بيان كرد: قطعا اگر دانش آموزان ما از همين امروز ياد بگيرند مشاركت فكري داشته باشند، در كنار هم كار كنند، نظرات مختلف را استفاده كنند، همفكري داشته باشند و تعامل و همكاري را با مسئولين و اوليا فرا گيرند و در همين مسير گام بردارند، بركاتش از همين امروز جاري خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: چنين دانش آموزاني با اين روحيه مشاركت، در خانه هم مشاركت خواهند داشت و در ساير جلسات و محافلي كه شركت مي كنند اين همكاري و همفكري و تعامل را خواهند داشت و جامعه ما از بركات اين روحيه برخوردار خواهد شد.
معاون استاندار در پايان سخنان خود اظهار داشت: من به همه شما تبريك مي گويم، هم كساني كه خودشان در معرض انتخابات دانش آموزان قرار دارند و هم كساني كه با رأي دادن خودشان از همين امروز بدنبال ايفاي حق و تكليفشان در راستاي مشاركت در همه امور هستند.
وي بيان كرد: تعامل و مشاركت همه شما چه كساني كه انتخاب مي شوند و چه كساني كه انتخاب نمي شوند بايد ادامه يابد، كساني كه راي نمي آورند وظيفه و مسئوليتشان تمام نمي شود، آنها بايد كمك كنند طرحها و ايده ها و افكارشان را در اختيار منتخبين خودشان بگذارند، انشاالله همه اين تعامل و همفكري و همكاري منجر به ساختن مدرسه اي زيباتر و مكاني بهتر براي آموختن علم باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا