یزدفردا:نخستین بیانیه جایزه آذر یزدی با حضور اسداله شعبانی؛ میرزا محمد کاظمینی ، پروفسور هانس- هاینو ایورس از آلمان ، دکتر نوش آفرین انصاری و هوشنگ مرادی کرمانی قرائت شد.

به گزارش یزدفردا از تهران/:در  ابتدای این همایش دکتر اشراق با قرائت بیانیه و تشکر از همکاری موسسه ریحانة الرسول و میرزا محمد کاظمینی، به بیان نکته نظرات شورای کتاب درباره روند برگزاری جایزه آذریزدی و ایجاد بستری برای بین المللی شدن این جایزه و توجه به ایجاد گستره و پیوند ادبیات کهن با ادبیات نوین در حوزه کتاب کودک پرداخت .

همچنین هوشنگ مرادی کرمانی پیرامون معضلات ادبیات کودک و عدم استقبال کودکان و والدین از کتابهای چاپ شده در این حیطه به ایراد سخن پرداخت و در ادامه با ذکر خاطرات خود با استاد مهدی آذریزدی ، جایزه آذریزدی را در جهت اعتلای کتاب کودک و نوجوان موثر دانست.

 میرزا محمد کاظمینی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آذر یزدی  و انتقاد از غفلت متولیان نشر کتاب کودک در کشور ، خواستار همت بیشتر و تخصصی تر در این زمینه شد .

لازم به ذکر است جایزه آذر یزدی هرساله در هیجده تیرماه به مناسبت  روز ادبیات کودک و نوجوان و بزرگداشت پدر ادبیات کودک و نوجوان به یک نفر از شخصیت های فرهنگی و هنری در این حوزه تعلق می گیرد.

در این همایش دکتر نوش آفرین انصاری، دکتر مهدی محقق ، دکتر جواد محقق ، دکتر نازیلا دریایی ، میرزا محمد کاظمینی ، پروفسور هانس- هاینو ایورس ، هوشنگ مرادی کرمانی ، خانم دکتر اشراق ، مهندس دهقانی و خانم حافظه رییس یزدی مدیر اجرایی دبیرخانه جایزه آذریزدی  حضور داشتند.

ضمنأ هزینه برگزاری سالانه جایزه آذریزدی از سوی موسسه الریحانة الرسول با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تأمین می گردد . 









سایت خبری یزد فردا


 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا