رییس هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری استان با بیان این نکته که " هنر فناوری خلق فرصت است " گفت: نباید فرصتها را از دست بدهیم و باید برای خلق فرصت تلاش کنیم و هرگز با داشته ها راضی نشویم و طرحی را در اندازیم که با بهره گیری از ظرفیتهای موجود، تحول آفرینی نموده و به سمت داشته های بیشتر حرکت کنیم و این کار و هنر فناوری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" عصر چهارشنبه 30 مهرماه در نشست هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد ، ضمن تشکر از زحمات همه کسانیکه در طول این سالها برای به ثمر نشستن این موفقیت ارزشمند تلاش کرده اند خاطر نشان نمود: خوشحالم که امروز این زحمات در آستانه شکوفایی و بازدهی است.
استاندار یزد با اشاره به سوابق اقدامات انجام شده در راه اخذ مصوبه منطقه ویژه علم و فناوری استان در شورای عطف تاکید کرد: باید در این خصوص روند مشخصی طی شود و برخی مصوبات لازم اخذ گردد تا کار در مرحله اجرا و عملیاتی قرار گیرد و اعضاء هیئت اجرایی نیز نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را برای نشستهای آتی در خصوص طی این فرایند اعلام نمایند.
میرمحمدی در ادامه از اعضاء هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری استان خواست تا در فرایند دستیابی به این موفقیت علایق شخصی را ملاک قرار ندهند، بلکه به نیازهای استان توجه کنند و از جمله نیازهای اساسی استان را، علاوه بر منطقه ویژه علم و فناوری، پارک های فناوری، مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی دانست و گفت: توسعه این مراکز، هم در ارتقاء سرمایه انسانی نقش موثری دارد و هم به منابع استان ارزش افزوده می بخشد و هم در ایجاد برند ویژه استان و رفع بسیاری از مشکلات و مسائل استان موثر است.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس با اشاره به مشکلات و موانع قانونی پیش روی اجرای این طرح گفت: در زمینه مباحث قانونی اگر خلاء قانونی وجود دارد باید آنرا با ارائه پیشنهادات حقوقی و واقع گرایانه پر نمود و اگر نقصی در قانون موجود نیز هست و مانع طی روند مطلوب می شود، باید با اصلاح قانون در مسیر درست گام نهاد. بنابراین لازم است تا این موارد اعلام و در جهت رفع آن در قالب ماده واحده، تبصره، الحاقیه و... اقدام شود.
رییس هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری استان با بیان این نکته که " هنر فناوری خلق فرصت است " گفت: نباید فرصتها را از دست بدهیم و باید برای خلق فرصت تلاش کنیم و هرگز با داشته ها راضی نشویم و طرحی را در اندازیم که با بهره گیری از ظرفیتهای موجود، تحول آفرینی نموده و به سمت داشته های بیشتر حرکت کنیم و این کار و هنر فناوری است.
استاندار یزد سپس به بحث سرعت رقابت در زمینه دستیابی به علم و فناوری اشاره کرد و با بیان این نکته که " نباید بحث سرعت در دستیابی به این مهم را با مناطق درونی کشور مقایسه کرد " گفت: باید دید که سرعت دستیابی به این ظرفیتها در دیگر کشورها در چه سطحی است چرا که پایه رقابت در سرعت است .
وی خاطر نشان نمود: در زمینه فعالیتهای مربوط به حوزه علم و فناوری، میتوان با خلق یک برند، ارزش فراوانی ایجاد نمود و دنیای امروز، سرمایه گذاری موثری در این خصوص انجام داده که نباید از آن عقب بیفتیم .
میرمحمدی با اشاره به این موضوع که " اهداف، دستاوردها و ویژگیهای منطقه ویژه علم و فناوری در این نشست به خوبی تبیین شد"، تصریح کرد: باید در جلسات آتی پیشنهادات تکمیلی و نظرات جامع ارائه شود تا برای به اجرا رساندن هر چه سریعتر این منطقه ویژه اقدام کنیم و این امر را پشتوانه ای برای توسعه استان یزد قرار دهیم.
استاندار یزد در پایان تاکید کرد: منطقه ویژه علم و فناوری استان، بستر بسیار مناسبی را برای انجام فعالیتهای مختلف صنعتی، علمی، تجاری، پژوهشی و دانش محور فراهم می کند و شایسته است تا به این امر به عنوان سخت افزاری نگاه کنید که قصد دارید نرم افزاری را بر آن سوار ساخته و اینگونه به حل و فصل مباحث مربوط به این امر مهم بپردازید.                

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا