با تلاش کرمان موتور و کیفیت مطلوب تولیدات JAC، طی شش ماهه اول امسال افزون بر هشت هزار دستگاه خودرو به ایران صادر شده است.

وو روهائو(WU Ruhao) قائم مقام شرکت صادرات خودروسازی جی.ای.سی، با بیان این مطلب، ایران را در سگمنت خودروهای سواری مهمترین بازار جی.ای.سی دانست و اظهار داشت: تولید خودرو در شرکت JAC از ۵۰ سال قبل و با تولید کامیون های سبک آغاز شد و هم اکنون بزرگترین تولیدکننده کامیونت در چین است.به گفته وی، جی.ای.سی با اشتغال زایی برای ۳۳ هزار نفر سالانه شش میلیارد دلار درآمد دارد و جزء معدود خودروسازان چینی است که مبحث موتورسازی و هم قطعه سازی را در کنار خودروسازی ادامه می دهد.

قائم مقام شرکت صادرات JAC، با بیان اینکه در حال حاضر جی.ای.سی با دو شرکت در برزیل و ویتنام جوینت ونچر تشکیل داده است، متذکر شد: جک در بیش از ۱۰ کشور مانند ایران دارای پارتنر است بطوریکه هم اکنون بیش از یک هزار نمایندگی در چین دارد و ۱۰۰ شرکت نمایندگی در اقصی نقاط جهان با جی.ای.سی فعالیت می کنند.وی با بیان اینکه شرکت JAC در سال ۱۹۶۴ و برای تولید قطعات سیستم ترمز تاسیس شد، اضافه کرد: در سال ۱۹۶۸ اولین کامیونت سبک ۲.۵ تن جک تولید شد، در سال ۱۹۸۵ اولین خط تولید موتور و در سال ۱۹۹۰ خط تولید اتاق اتوبوس در این شرکت راه اندازی شده است.

روهائو ادامه داد: در سال ۲۰۰۲ تولید خودروهای ون و از سال ۲۰۰۷ میلادی تولید خودروهای سواری با تولید J7 در جی.ای.سی آغاز شد و در سال گذشته(۲۰۱۳) موفق به فروش ۵۱۱ هزار و ۵۹۵ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین شده ایم.

قائم مقام شرکت صادرات JAC از مذاکره با شرکت کرمان موتور برای تولید و عرضه J2 و P1(پیکاپ) در ایران خبر داد و گفت: ما در سال ۲۰۰۵ در کشور ایتالیا و در سال ۲۰۰۶ در ژاپن مراکز مستقل تحقیق و توسعه(R&D) راه اندازی کردیم و علاوه بر این با سه دانشگاه مرتبط در این حوزه قرارداد تحقیقاتی داریم.
وی در پایان با اشاره به اینکه محصولات جی.ای.سی در ۱۶ کشور مونتاژ و تولید می شود از صادرات خودروهای JAC به ۱۲۰ کشور جهان خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت جی.ای.سی اولین خودروسازی مستقل در چین می باشد که بدون پارتنر خارجی موفق به کسب جایزه کیفیت در این کشور شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا