دومین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک با حضور تام و سایر بخش‌های فعال در حوزه رباتیک در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.
به گزارش دنیای خودرو به نقل از روابط عمومی شرکت تام، در این کنفرانس سه روزه، تام در کنار سایر فعالان حوزه رباتیک با نمایش دو ربات صنعتی ساخته شده توسط این شرکت در نمایشگاه جانبی کنفرانس حضور یافت.
از آن جا که ایران از جمله کشورهای در حال توسعه در حوزه رباتیک و مکاترونیک محسوب می‌شود، این رویداد نقطه عطفی برای مهندسان و متخصصان از سازمان‌های آکادمیک و صنعتی در راستای دستیابی به نیازهای امروزی و آینده صنعت رباتیک محسوب می‌شود.

هدف تام از شرکت در این کنفرانس نیز تعامل بیشتر با مراکز علمی، صنعتی و نیز جذب نیروهای متخصص و نخبه بوده است.

در همین راستا تام توانسته با همکاری با مراکز دانشگاهی، برخی پروژه‌های تحقیقاتی خود را به اتمام برساند که از جمله آن می‌توان به سیستم‌های ویژن مرتبط با ربات و همکاری با دانشگاه‌های صنعتی شریف و شاهرود اشاره کرد. این همکاری نه تنها به پیشبرد پروژه های تام کمک می‌کند، بلکه افزایش توان علمی و در کنار آن یادگیری را نیز در پی دارد. علاوه بر آن در چنین کنفرانس‌هایی تقاضاهای رباتیک صنایع مطرح می‌شود. از جمله می‌توان به تقاضای انجمن گیاهان دارویی ایران اشاره کرد.

شایان ذکر است در مراسم افتتاح دومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک، مدیر طرح ملی ربات انسان‌نما خبر از رونمایی نسل سوم ربات انسان نمای سورنا در زمستان امسال داد.

تام نیز که در نسل اول ربات  سورنا حمایت مالی، علمی و فنی از این پروژه به عمل آورد، این پتانسیل را دارد تا توان فنی و تجارب ۱۶ ساله خود در این حوزه را به دست اندرکاران ربات انسان نمای سورنا عرضه کند.

علاوه بر این تام هم اکنون عضو فعال کمیته ارتباط با صنعت انجمن رباتیک ایران است و از طریق این کمیته ارتباط فعالی با مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا