رئیس آموزش و پرورش بهاباد گفت: با معرفی یک نماینده از هر اداره به شورای سوادآموزی، جشن پایان بی سوادی در بهاباد به عنوان نخستین شهرستان استان گرفته شود.

بهاباد نخستین شهرستان بدون بی‌سواد در استان یزد لقب گرفت
رئیس آموزش و پرورش بهاباد گفت: با معرفی یک نماینده از هر اداره به شورای سوادآموزی، جشن پایان بی سوادی در بهاباد به عنوان نخستین شهرستان استان گرفته شود.
نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان بهاباد بعد از ظهر امروز با حضور معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، رئیس سواد آموزی استان یزد، کارشناس سنجش سواد آموزی استان و مسئولان شهرستان بهاباد در محل فرمانداری بهاباد برگزار شد.
عباس اقبال فرماندار و رئیس شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان بهاباد در این نشست با اشاره به جایگاه علم و سواد آموزی در دین مبین اسلام از همه، بخشداران، رؤسای دستگاه‌های اجرایی و دهیاران خواست در این رابطه تلاش نموده و با شورا کمال همکاری و همراهی را داشته باشند.
حسن عبداللهیان رئیس اداره آموزش و پرورش و دبیر این شورا هم با ارائه گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در این شورا جهت شناسایی و جذب افراد بیسواد، پیشنهاد کرد از هر اداره و دستگاه اجرایی شهرستان یک نفر به عنوان رابط سواد آموزی به شورا معرفی شود تا با همکاری همه دستگاه‌ها به این شهرستان به عنوان اولین شهرستان استان به زودی پایان بیسوادی را جشن بگیرد.
مرآت امین الرعایا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با ارائه گزارش تصویری از فعالیت‌های معاونت سواد‌آموزی استان به ارائه آمار و ارقام مربوطه در استان پرداخت.
وی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سوادآموزی را از عوامل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و با ذکر مصوبات هیأت محترم دولت و وزارت آموزش و پرورش در رابطه سواد آموزی از حاضرین خواست نسبت به اجرایی شدن این مصوبات اهتمام کنند.
در ادامه این نشست هر یک از اعضا با ارائه گزارشی از اقدامات مجموعه زیرنظر خود در زمینه سواد آموزی مشکلات و مسائل موجود را بیان کردند و جهت رفع این موانع و مشکلات تصمیم‌گیری شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا