چهارمين مانور دورميزي كارگروه سيل، مخاطرات دريائي، برق و آب و فاضلاب با حضور محمدحسين امامي مدير كل مديريت بحران و محمدرضا ياوري معاون مديركل مديريت بحران، مديرعامل، معاونين و مديران شركت آب منطقه اي يزد و چند تن از کارشناسان شركت آب و فاضلاب روستايي و شركت آب و فاضلاب شهري در شركت آب منطقه ای یزد برگزار شد.

حسين غفوري مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد درخصوص وضعيت منابع آب استان توضيحاتي ارائه و يكي از موارد مهم مديريت بحران در مواقع بروز حوادث را خويشتن داري و حفظ آرامش دانست.

وي افزود: مهمترين عامل اصلي آلايندگي كيفيت آب شرب شهر يزد وجود گلخانه هاي بالادست  چاههاي آب شرب  

مي باشد.

غفوری استفاده از تجربيات گذشته در شروع مانور و عملياتي كردن برنامه ها با طرح موضوع بحران آب در استان را  مفيد و مؤثر دانسته و مراحل بررسي و ليست كردن كارهاي ضروري، دسته بندي و تقسيم بندي وظايف و تفويض به بخش هاي ديگر، تعيين مسئول انجام كار و افراد ذيربط، توجه به مسائل مادي و تامين اعتبار، اطلاع رساني به ارگان ها و مسئولين ذيربط و پشتيباني هاي لازم را در زمان وقوع حادثه را نتيجه تجربيات حاصله از حوادث گذشته در مسير خط انتقال آب ذكر نمود.

اكبر باقري پور معاون توسعه و آبرساني شركت درخصوص انجام چند مورد تركيدگي و تعميرات ضروري در مسير خط انتقال و تجهيزات به كار گرفته شده توضيحاتي ارائه نمود.

محمدحسين امامي مديركل مديريت بحران درخصوص اصول كلي مديريت بحران گفت:كليدي ترين موضوع مديريت بحران، مديريت زمان است تا كمترين آسيب به مردم وارد شود همچنين ارگان ها بايد آموزش مديريت بحران را ببينند و افراد آموزش ديده و آماده به كار حاضر باشند.

وي افزود: داشتن فلوچارت گردش كار براي مديريت بحران در زمان وقوع حادثه، ضروري است تا عوامل درگير به كار مشخص باشند.

مديركل مديريت بحران ابراز داشت: از موارد مهم ديگر مستندسازي است تا ديگران بتوانند از تجربيات گذشته استفاده نمايند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا