ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت : دامداران وکشاورزان روزانه 50 تن شیر در ابرکوه از 9 هزار راس گاو شیری تولید می شود که این میزان نسبت به سال قبل 10درصد کاهش دارد.
محمد علی حاتمی زاده در گفت وگو با خبرنگار مااظهار داشت: تداوم خشکسالی و گرانی نهادهای دامی علت اصلی کاهش تولید شیر می باشد.
وی بابیان اینکه این میزان شیر توسط540  واحد صنعتی ونیمه صنعتی وسنتی این شهرستان تولیدمی شودخاطرنشان کرد: شش مجتمع فعال پرورش گاو شیری با بیش از 130 واحد با ظرفیت یکهزارو 800 راس گاو شیری در این شهرستان فعال است.
این مسوول ادامه داد: دامداران بخش عمده شیر تولیدی را برای فرآوری دو کارخانه لبنی این شهرستان تحویل 11 ایستگاه ثابت جمع آوری خریداری شیر می دهند و مقداری ازآن هم درمنازل بصورت سنتی تبدیل به ماست وپنیر می کنند.
حاتمی زاده اضافه کرد: این مسئول خاطر نشان کرد : بیش از 700 نفر از کشاورزان علاوه بر فعالیت در بخش کشاورزی به پرورش گاو شیری فعالیت دارند و بخش عمده ای از علوفه مورد نیاز دامها در مزارع و باغات تامین می کنند .
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان یکی از مناطق فعال تولید فراوردهای لبنی ودامی استان است و افرادی که جویای کار هستند این شهرستان زمینه مساعدی برای تولید فراروردهای لبنی و دامی فراهم است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا