عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه هم‌اکنون تمام نقاط استقرار و فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان شناسایی شده است، گفت: در صورتی که دولت این کشور اقدامی را برای نابودی این گروه‌ها انجام ندهد، نیروهای ایرانی برای نابودی گروه‌های تروریستی وارد خاک پاکستان می‌شوند.

حمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس  در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان مبنی بر فعالیت گروه‌های تروریستی در ایران و عدم استفاده این گروه‌های از خاک کشور پاکستان، گفت: فعالیت گروه های تروریستی در خاک پاکستان بسیار واضح و مبرهن بوده و مدارک و شواهد بسیاری برای اثبات این موضوع وجود دارد، از این‌رو مقامات این کشور به جای تکذیب و فرافکنی به‌دنبال مبارزه با گروه های تروریستی باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اخیرا شاهد بودیم که گروه‌های تروریستی چند تن از مرزبانان را ربوده و آن‌ها را به خاک پاکستان بردند، اما همان زمان نیز مقامات این کشور این موضوع را تکذیب کردند، که این نشان‌دهنده آن است که مقامات این کشور تمام واقعیات را در این رابطه نادرست جلوه می‌دهند.

وی افزود: به طور حتم برای ایران مانند روز روشن است که مأمن کنونی گروه‌های تروریستی، کشور پاکستان است و حتی در شرایط کنونی برخی دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای فرا منطقه‌ای در خاک این کشور مشغول فعالیت هستند.

جوکار با تأکید بر اینکه دولت پاکستان به‌علت برخورد نکردن با گروه‌های تروریستی باید در مجامع بین‌المللی پاسخگو باشد، افزود:‌ اظهارات گاه و بی گاه مقامات پاکستانی تنها با هدف فرار به جلو انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اعلام اینکه هم‌اکنون تمام نقاط استقرار و فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان شناسایی شده است، تصریح کرد: در صورتی که دولت این کشور اقدامی را برای نابودی این گروه‌ها انجام ندهد، نیروهای ایرانی بر اساس قوانین بین‌المللی و بدون کسب مجوز دولت پاکستان برای نابودی گروه‌های تروریستی وارد خاک پاکستان می‌شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا