فرماندار تفت در حاشیه دیدار با هیات‌های مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهرستان که در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد بر ترویج فرهنگ اصیل عاشورایی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) گفت: عاشورا، فرهنگ غنی و سرشاری است که مروج همه خوبی ها و زیبایی ها و خط بطلان کشیدن بر همه نفاق ها، بدی ها و کج روی هاست.

فرماندار تفت افزود: بی جهت نیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) می فرمایند: خدای متعال، در نام امام حسین(ع) اثری قرار داده است که وقتی اسم او آورده شود، بر دل و جان ما ملت ایران و دیگر ملتهای شیعه، یک حالت معنوی حاکم می شود.

زارع با بیان این که شهرستان تفت جایگاه بسیار مهمی در ترویج فرهنگ حسینی و برگزاری باشکوه مراسمات سوگواری دارد افزود: باید مراسم ها و مداحی ها نیز مطابق با شان و جایگاه شهرستان تفت، اصیل، غنی و تاثیرگذار باشد.

عالی ترین مقام اجرایی تفت با بیان این که مداحان عزیز باید با بهره گیری از آداب و اخلاق اسلامی، الگوی کاملی برای جوانان میهن عزیز اسلامی باشند اظهار داشت: نوحه ها باید از محتوا و غنای قوی اسلامی برخوردار باشد و در شان بزرگترین آزادگان تاریخ سروده و اجرا شود.

فرماندار تفت همچنین در توصیه به مداحان گفت: پرهیز از اختلافات مذهبی باید در مداحی ها مدنظر باشد و این توصیه بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا