استاندار يزد گفت: در تهيه طرح هاي جامع براي مناطق مختلف استان بايد الزامات مربوط با دقت پيش بيني و لحاظ شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد " سيد محمد مير محمدي " صبح شنبه 26 مهرماه در جلسه شوراي برنامه ريزي و اشتغال استان كه در سالن زنده ياد حميديا و با موضوع بررسي طرح جامع شهرهاي نير و بهاباد و ارائه گزارش مطالعات و برنامه هاي اجرايي منطقه ويژه علم وفناوري استان برگزار شد، بر ضرورت  خلق ظرفيتها و موقعيت هاي جديد در جهت توسعه روز افزون استان تاكيد كرد و افزود: بايد طرح هاي جامع شهري به گونه ای پياده شود كه اعتماد مردم به دولت و مسئولين بيش از پيش شده و با آينده نگری به اين موضوعات انديشيده شود.
استاندار يزد با اشاره به طرح موضوع جذب اكو توريسم در طرح جامع نير خواستار احداث زير ساختها و راه هاي دسترسي لازم جهت موفقيت اين طرح شد.
وي بر حفظ باغات و زمين هاي زراعي در تهيه طرح هاي جامع تاكيد کرد وگفت: در تهيه طرح هاي جامع، مراقبت شود كه منابع حيات شهر مورد تخريب قرار نگيرد و از تبديل باغات پرهيز گردد.
ميرمحمدي در بخش ديگر اين جلسه با اشاره به موضوع ارئه گزارش مطالعات و برنامه هاي اجرايي منطقه ويژه علم وفناوري استان، اجراي اين طرح را در راستاي برند سازي و توليد ثروت براي استان ضروري دانست و تاكيد كرد: ايجاد منطقه ويژه علم وفناوري در استان از ضروريات مهم و استراتژيك ماست كه موجب ايجاد صنايع هايتك و اشتغال آفريني و توليد ثروت در استان ميشود.
در ادامه اين نشست هريك از مسئولين شهرهاي نير و بهاباد و همچنين سالاري مدير عامل منطقه ويژه علم وفناوري استان به بيان مطالبي پيرامون موضوع پرداختند و مشاور مربوطه نيز توضيحات لازم را ارائه نمود.
در پايان، طرح جامع شهر نير و اصلاحات طرح جامع  بهاباد به تصويب رسيد و مقرر شد در جهت تصويب نهايي منطقه ويژه علم وفناوري استان در شوراي عطف اقدامات و هماهنگی های لازم صورت گيرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا