محمد امامی

: یزدی های هماره به انسان های اخلاقی و کسانی که به رعایت حقوق همنوعانشان وفادارند شناخته شده اند. رعایت ادب در تعامل و ارتباطات با یکدیگر . حفظ حرمت ها و سعه ی صدر در برخورد با سلایق مختلف از ویژگی خوب یزدی هاست.
اخیرا مشاهده می شود در برخی رسانه های وابسته به برخی نهادها که توسط عناصر افراطی اداره می شود، بدون رعایت اخلاق و موازین اخلاقی و نیز بدون توجه به حقوق انسانی مخاطبان، و نیز بدون رعایت قواعد فعالیت سالم خبری، به بهانه اطلاع رسانی و خبر، به برخی افراد افترا زده می شود و با برچسب های نامناسب مورد خطاب قرار می دهند.
گرچه یکایک این اهانت ها و افتراها به لحاظ حقوقی قابل پیگیری و شایسته ی برخورد است، اما در این مجال خوب است محض یادآوری ارزش های اخلاقی، یک بار دیگر به فعالان رسانه ای یادآور شوم که آبرو و حیثیت انسان ها فراتر از خون آنان قلمداد شده و ما حق نداریم به هر بهانه ای افراد مخالفمان را با برچسب های موهوم و اهانت و افترا مورد هتاکی قرار دهیم.
تاسف بار این که این اقدامات را در سایت هایی درج کنیم که عوامل و پشتیبانی آن با سازماندهی برخی نهادها صورت می گیرد.
فعالان رسانه ای به هوش باشند که به خاطر لجاجت و خصومت با مخالف خود ، در مسیری غیرقانونی حرکت نکنند چرا که در صورت استمرار چنین رفتارهای ناشایستی، نمی توانند توقع داشته باشند مورد بازخواست و برخورد قانونی قرار نگیرند.
به هر حال به نظر می رسد رفتارهای هتاکانه و موهنانه شایسته ی فضای رسانه ای استان یزد نیست و فضای رسانه ای استان باید از افترا و برچسب و هتاکی پاک شود.
امید است در گام نخست مدیران مسئول این نوع رسانه ها و سپس مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاکسازی فضای رسانه ای استان یزد از چنین آلودگی ها، تمهیدات خاصی بیاندیشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا