فرمانداربافق گفت: دلیل بی اعتمادی مردم به مسئولین قول های بسیاری از مسئولین گذشته در شهرستان است و امیدواریم با کمک هم این دیوار بی اعتمادی را فرو بریزیم و اعتماد سازی کنیم


سیدمهدی طلایی مقدم در جمع نمازگزاران این هفته نماز جمعه بافق، با اشاره به برنامه های پرورش آبزیان و بویژه ماهی تیلاپیا در شهرستان و مسایل زیست محیطی، اظهارکرد: دغدغه هایی درباره مشکلات راه یابی این گونه به آب های آزاد و دریاچه های وجود داشت.
فرمانداربافق با اشاره به نبود آب های آزاد در منطقه و مشکلات زیست محیطی، افزود: با تدابیر پیش بینی شده این اطمینان خاطر ایجاد می شود.
وی با اشاره به توقف واگذاری ۲۸ و نیم درصد سهام سنگ آهن مرکزی بافق، گفت: در نشستی با شرکت مسئولین شهرستان و استان و دبیر شورای امنیت ملی بحث توقف کامل واگذاری این بخش از سهام مصوب شد.
وی افزود: اگر در شهرستان بافق سرمایه گذاران و خریداران بومی با توجه به شرایط واگذاری سازمان خصوصی سازی به آنها واگذارشود و اگر سرمایه گذار بومی نبود سرمایه گذار غیربومی با نظر شهرستان و استان در این زمینه جذب شود.
طلایی مقدم با اشاره به برنامه تشکیل شرکت تعاونی عمران و توسعه شهرستان و دعوت مردم برای خرید سهام، گفت: این اقدام پیش بینی شده تا اگر از نظر مبلغی این پول را نتوانستیم فراهم کنیم از نظر تعداد سهام دار توجیهی برای دفاع داشته باشیم.
فرمانداربافق با اشاره به وابستگی بافق به شرکت سنگ آهن، عنوان کرد: صنایع جوارمعدنی قلب تپنده بافق در آینده و اگر به این افق برسیم موفق و در صورت عدم تحقق بطور مسلم مشکلاتی در آینده شهرستان است.
وی با اشاره به نشست های متعدد در این زمینه و نشست با مسئولین و سرمایه گذاران، افزود: در این نشست ها درباره سه طرح گندله ۵ میلیون تن، کنستانتره و کارخانه فولاد بحث شد.
وی درباره کارخانه گندله ۵ میلیون تنی، خاطرنشان کرد: موضوع این کارخانه در تهران جمع بندی و قرار شد از محل درآمد و سود خود شرکت سنگ آهن برداشت شود.
وی با اشاره به نشست هفته گذشته درباره کنستانتره و فولاد بافق، گفت: بحث های زیادی درباره تامین خوراک و برخی مسایل مطرح و بحث این دو مجموعه با مشارکت سهام ۵۱ درصد بخش خصوصی و ۴۹ درصدی شرکت سنگ آهن مرکزی اجرا شود.
طلایی مقدم با اشاره به برنامه های سند چشم انداز، افزود: اگر بتوانیم چرخه فولاد و صنایع جوارمعدنی را ظرف سه سال در شهرستان تکمیل کنیم نه تنها مشکل اشتغال در بافق رفع بلکه مجموعه نمونه در استان می شود.
وی با اشاره به همکاری مجموعه مسئولین شهرستان و استان و کشور و بویژه استاندار و معاون سیاسی استان و ، گفت: بافق ظرفیت های خوبی برای کار دارد و این در سایه آرامش و همکاری و تعامل تحقق می یابد.
فرمانداربافق گفت: دلیل بی اعتمادی مردم به مسئولین قول های بسیاری از مسئولین گذشته در شهرستان است و امیدواریم با کمک هم این دیوار بی اعتمادی را فرو بریزیم و اعتماد سازی کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا