حجت‌الاسلام وافی، در این جشن باشکوه، ابتدا در پاسخ به شبکه‌های ضدانقلابی که وی را موجودی عجیب و غریب می‌نامند، گفت: موجود عجیب کسی است که کمتر از هفت فرزند داشته باشد. خانواده‌های ایرانی باید دارای فرزند زیاد باشند تا یاران امام زمان(عج) باشند.

مراسم جشن زیر سایه خورشید در یزد، شامگاه پنجشنبه، 13 شهریورماه، در حالی برگزار شد که مهمانان ویژه‌ای داشت. یکی از این مهمانان ویژه یزدی، حجت‌الاسلام وافی، پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی، یعنی روحانی با داشتن 32 سال سن و 10 فرزند است که مقتدارانه و جهادگرانه، در راه اهداف عالی اسلام و انقلاب قدم برمی‌دارد و این امر باعث تعجب و ترس دشمنان اسلام شده است. وی که در این جشن با خانواده خود حضور یافته بود، به گفتگویی صممیانه با حضار این جشن پرداخت.

خانواده‌های ایرانی باید دارای فرزند زیاد باشند

حجت‌الاسلام وافی، در این جشن باشکوه، ابتدا در پاسخ به شبکه‌های ضدانقلابی که وی را موجودی عجیب و غریب می‌نامند، گفت: موجود عجیب کسی است که کمتر از هفت فرزند داشته باشد. خانواده‌های ایرانی باید دارای فرزند زیاد باشند تا یاران امام زمان(عج) باشند.

وی سپس با بیان اینکه سعی کنید طبیعی زندگی کنید، گفت: 22 سال است که مردها و ز‌ن‌های ما دارند، غیرطبیعی زندگی می‌کنند. داشتن فرزند کم غیرطبیعی است.

بَرج خانواده‌های ایرانی زیاد است، نه خرجشان

حجت‌الاسلام وافی سپس در جواب این بیان مجری برنامه، آقای رسالت بوذری که شما ظاهراً مشکلات اقتصادی ندارید! گفت: مردم برجشان، بیشتر از خرجشان است. شاید مردم بپرسند بَرج چیست؟ منظورم از بَرج این است: من دو دختر عروس کردم، وقتی جهیزیه دخترم را با پایین‌ترین سطح زندگی یک یزدی نگاه می‌کنم، می‌بینم او بیست برابر ما، جهیزیه خریده است. اصرار دارد که مبل و ال‌سی‌دی و... بخرد. خدا وکیلی خرج ما زیاد نیست، امروزه بَرج خانواده‌های ایرانی زیاد است. خانواده‌ها باید خرج و بَرج خود را درست برنامه‌ریزی کنند، باید به دستورات اسلام در مورد پایین آوردن سن ازدواج، دوری از اسراف و تجمل‌گرایی توجه کنند.

در مدل زندگی اسلامی، بچه زیاد، دیده شده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه، مبنی بر اینکه هم شما و هم فرزندانتان در سن پایین ازدواج کردید، آیا الان فضای جامعه ما پذیرش این ماجرا را دارد، گفت: جامعه پذیرش آن را ندارد، ولی باید در این راستا جلو برویم. ما در مدل زندگی اسلامی می‌گوییم فرزند زیاد هم دیده شده است.

وافی افزود: اگر دختری در سن بیست سالگی ازدواج کند تا بخواهد، بچه دار شود، پیر می‌شود. زمانی که خدا می گوید سن ازدواج دختر و پسر فلان سن است، مهریه این قدر باید باشد، همین که اسلام گفته، درست است اما ما داریم از دستور اسلام فاصله می‌گیریم. وقتی کسی در 25-26 سالگی ازدواج می کند، معلوم است در این مدل، هم تعداد فرزند پایین می‌آید و هم مشکلات دیگری ایجاد می‌شود.

استان یزد در جلوگیری از نسل، رتبه اول را در کشور دارد

پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی، خاطرنشان کرد: یک سال و هشت ماه پیش، آقا گفتند: کثرت نسل، هیچ کدام از مسئولان ما دنبال حرف آقا را جدی نگرفتند. نه مجلس شورای اسلامی، نه دولت هیچکدام. نمی‌دانم چرا؟ بیست و دو سال گفتند: بچه کمتر زندگی بهتر و عمل هم کردند. این را هم بگویم: استان یزد در جلوگیری از نسل رتبه اول را در کشور دارد. اکنون نیز باید خانواده‌های یزدی تلاش کنند تا در برنامه ازدیاد جمعیت که دستور مستقیم مقام معظم رهبری است، مقام نخست کشور را کسب نمایند.


حرف خدا را باور کنیم،ازدواج کنید، خودش خرجی می‌دهد

حجت‌الاسلام وافی گفت: یک طلبه چند سال پیش که هفت بچه بیشتر نداشتم؛ به خانه ما آمد و گفت: وافی! من دو تا بچه دارم در خرجشان ماندم، تو چه طوری خرج هفت تا بچه را می‌دهی؟ مستأجر هم هستی! کارمند هم نیستی! من هم شروع کردم به خواندن آیات قرآن و روایات و اینکه خدا گفته خرجی را خودم می‌دهم، ولی باورش نشد... . اگر امروز به یک جوان بگویید که یک چک صد میلیونی به تو می‌دهم، برو ازدواج کن، می‌رود اما اگر بگوییم خدا چک داده، گفته اگر ازدواج کنید، بی‌نیازتان می‌کنم، این را قبول نمی‌کند.

ایجاد خود کنترلی، راه تربیت کودکان

وی در پایان این گفتگوی صمیمانه گفت: یکی از اشکالاتی که بعضی‌ها مطرح می‌کنند، این است که می‌گویند، تربیتشان را چه کار کنیم؟ ما چیزی داریم به نام «روش ایجاد خود کنترلی». خدا توفیق داده است، سه سال و هشت ماه، چهارشنبه هر هفته، یک ربع به ده تا ده صبح، بنده یک برنامه‌ای دارم به نام «راه‌های ایجاد خود کنترلی در بچه‌ها». اسلام می‌گوید هر وقت فرزندت به دنیا آمد، روز هفتم تولد، سرش را بتراشید. ما می‌گوییم زشت می‌شود! اسلام می‌گوید که اگر نتراشید، شش تا اتفاق در زندیگش می‌افتد. یا در مفاتیح‌الجنان هست که امام باقر(ع) گفتند جان هر بچه‌ای در گرو عقیقه است. این دو روش ایجاد خود کنترلی است. اسلام برای خود کنترلی بچه، 48 توصیه دارد. در صورت پیاده‌کردن این روش‌ها، بچه‌ خودکنترل بار آمده و تربیت می‌شود، وقتی عباس بابایی به تگزاس آمریکا می‌رود، دختری دو سال تلاش می‌کند او را در آنجا منحرف کند، اما نمی‌تواند. عباس بابایی آیت‌الله نبود، پدرش هم آیت‌الله نبود اما خود کنترل بار آمده بود. ما بچه‌ها را رها می‌کنیم؛ باید به بچه‌ها شخصیت بدهیم، نمی‌دهیم، باید فکرش را راه بیندازیم، این کار را نمی‌کنیم بعد که بیست سالش می‌شود، می‌گوییم، عرضه زن گرفتن ندارد. بعضی‌ها به من می‌گویند می‌خواهی ده تا معتاد به جامعه تحویل بدهی! می‌گویم، چرا نمی‌گویید، ده تا امام خمینی، ده تا سرباز امام زمان (ع)؟! لذا باید نگرش‌ها را عوض کنیم.

دیدگاه‌ها 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا