یزدفردا:پلیس فتا خراسان جنوبی ظرف یک روز گذشته سارق اینترنتی را در این استان شناسایی و دستگیر کرد .

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس"، شاکی 33 ساله در توضیح ماجرای پرونده خود گفت: چندی قبل تمامی مدارکم ازقبیل کارت های بانکی، شناسایی و دسته چکم از داخل خودرو به سرقت رفت ومن هم همان روز موضوع را از طریق 110 اعلام کردم.

اما وقتی به بانک برای مسدود کردن حساب هایم مراجعه کردم متوجه شدم مبلغ سی میلیون ریال از عابر بانکم به سرقت رفته و با طرح شکایت مرا به پلیس فتا معرفی کردند.

کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم رایانه ای به صورت دقیق اظهارات شاکی را گوش دادند ومکتوب کردند.

رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی کارآگاهان را به دو تیم تقسیم کرد تا یک تیم تحقیقات میدانی و تیم دیگر رد زنی های سایبری را انجام دهند که با تحقیقات به عمل آمده و جمع بندی های سایبری در یک روز کاری متهم پرونده شناسایی و با هماهنگی های قضایی توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، متهم که مات ومبهوت مانده بود در بازجویی ها سکوت اختیار کرد اما با دیدن مدارک ومستندات دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و گفت:از کنار خیابان در حال عبور بودم که شیشه ماشین شاکی پایین کشیده شد ومن هم در یک چشم به هم زدن کیف دستی او را برداشتم.

متهم ادامه داد: مدارک شناسایی شاکی داخل کیف بود و به صورت تصادفی شماره شناسنامه را به عنوان رمز کارت وارد کردم که صحیح نبود برای بار دوم تاریخ تولد او را وارد کردم که درست از کار درآمد و اقدام به برداشت کردم اما بیشتر وجوه را از طریق کارت خوان ها برداشتم.

سرهنگ"حسینی" گفت: با تکمیل پرونده، متهم به همراه مستندات به مراجع قضایی معرفی می شود.

این مقام انتظامی از هم استانی ها خواست برای رمزهای عابر بانک و ایمیل ها از انتخاب شماره شناسنامه، تلفن،کدملی، تاریخ تولد و... خودداری کنند و به صورت دوره ای رمز خود را تغییر دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا