حوزه هنری یزد با دو فیلم در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و با دو نمایش در جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه حضور دارد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: فیلم مستند "هفت گنج" ساخته احمد صراف یزد و انیمیشن "ترس و لرز" به کارگردانی ولی ا... خاکی در بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمدند.
مستند "هفت گنج" که در مساجد و قدمگاه های ابرکوه، یزد وخرانق تصویربرداری شده با نگاهی متفاوت مسیر عبور امام رضا(ع) به سمت خراسان و قدمگاه های آن حضرت در یزد را روایت می کند.
این فیلم 22 دقیقه ای روزهای 22 و 24مهرماه، در بخش مسابقه سینمای ایران در پردیس ملت پخش شد.
این مستند سال گذشته در اولین حضور جشنواره ای خود موفق به کسب رتبه نخست بخش مستند هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی در یزد شد.
پویانمایی "ترس و لرز" هم 23 و 25 مهر در بخش مسابقه سینمای ایران به نمایش درآمد.
این اثر با تکنیک کات اوت(برش کاغذ) تولید شده است.
موضوع این پویانمایی درباره مترسکی با پاهای فنری است که در زمستان از برف پوشیده شده و کلاغ فکر می کند آدم برفی است که از سرما می لرزد اما با ذوب شده برف ها راز مترسک آشکار می شود.
سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در دو بخش اصلی سینمای ایران و سینمای بین الملل 22 تا 27 مهر برگزار می شود.
دو اثر دیگر حوزه هنری یزد در یک رویداد نمایشی حضور دارند. نمایش های "کبوتران چاهی" به کارگردانی علی جاور و "سوفیای من" کاری از زمان ارکمان، دو نماینده استان یزد در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه 24 و 25 مهر در تهران به روی صحنه رفتند.
نمایش "سوفیای من" که در بخش تجربه های جوان جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه حضور دارد پنجشنبه 24 مهر در دو سانس 18 و 20 در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران اجرا شد.
نمایش "کبوتران چاهی" به کارگردانی علی جاور نیز جمعه 25 مهر در ساعت های 15 و 17 در تماشاخانه مهر به روی صحنه رفت.
بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه 22 تا 28 مهر ماه در تهران برگزار می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا