سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم از توقیف بیش از 3000 قطعه طیور زنده غیر مجاز عرضه شده در سطح شهرستان خاتم طی شش ماه اول سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این طیور به صورت زنده و توسط خودروهای غیر مجاز و قافد مجوز در نقاط مختلف شهر خاتم عرضه      می شدند و فاقد هر گونه پیشینه بهداشتی بودند.

دکتر مجتبی آغاز اینگونه فعالیت های غیر اصولی را زمینه ساز شیوع بیماری های خطرناک واگیر طیور و مشترک بین انسان و دام دانست و افزود: متاسفانه نتیجه اقدامات اینچنینی می تواند تبعات سوء بسیاری از جمله از بین رفتن سرمایه های دامی و به خطر افتادن امنیت و سلامت غذایی شهروندان داشته باشد. به همین دلیل بازرسین دامپزشکی با اجرای بازدیدهای دوره ای منظم در سطح شهر و همچنین با اتکا به گزارشات مردمی اقدام به برخورد قانونی با عاملین عرضه غیر مجاز طیور زنده در سطح شهر می پردازند و پس از جمع آوری طیور، آن ها را معدوم و متخلفین را به مراجع قضایی ارجاع می دهند.

وی در پایان به مردم توصیه کرد: به منظور حمایت بهداشتی از صنعت طیور شهرستان و حفظ سلامت خود و اعضای خانواده شان از خرید هر گونه طیور زنده از دست فروش ها و خودروهای فاقد مجوز حمل خودداری نمایند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا