نشست بررسی پیشرفت کار شهرستان تفت در اجرای طرح سرشماری کشاورزی به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری و مدیرکل جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "حمید فخرالدین" در ابتدای این نشست با بیان این که شهرستان تفت بیشترین بهره بردار کشاورزی را در استان دارد گفت: شهرستان تفت از بعد ساختاری دارای ویژگی های خاص خود است و ساختار کشاورزی و طبیعی تفت با برخی شهرستان ها متفاوت است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات با اشاره به گذشت 19 روز از زمان آغاز اجرای طرح سرشماری کشاورزی اظهار داشت: با توجه به وجود بهره وران غیرساکن در برخی مناطق به ویژه نواحی ییلاقی، باید تدابیر لازم برای دستیابی به اطلاعات این بهره وران کشاورزی اندیشیده شود.

فخرالدین با بیان این که باید تلاش شود دقیق ترین و درست ترین آمار در این طرح ملی جمع آوری شود گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی" همه باید با روحیه و مدیریت جهادی این طرح را پیگیری کنند.

وی خواستار همکاری همه دستگاهها برای اجرای درست طرح سرشماری کشاورزی شد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان نیز در این نشست با بیان این که امیدواریم شاهد ثبت جامع و کامل اطلاعات و آمار کشاورزی استان یزد در طرح سرشماری کشاورزی باشیم گفت: آمار به دست آمده در این طرح، زیربنای مهمی برای برنامه ریزی و سیاستگذاری های بخش کشاورزی است.

سجادی پور با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: با توجه به حضور بسیاری از بهره وران غیرساکن در روستاها و آبادی های شهرستان برای برگزاری مراسم ها و هیات های عزاداری، می توان از این فرصت برای تکمیل اطلاعات و آمار بهره برد.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاهها برای اجرای درست طرح سرشماری کشاورزی اظهار  داشت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها می تواند در این رابطه نقش مهم و حیاتی را ایفا کنند.

سجادی پور بر همراهی و همکاری مسئولان جهاد کشاورزی با ستاد سرشماری کشاورزی در سطح استان تاکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا