در شامگاه روز سه شنبه 22/07/93 شهردار طبس نشست صمیمی با اصحاب رسانه داشت که حدود 3 ساعت به طول انجامید.

طبس فردا / بندگی : در شامگاه روز سه شنبه 22/07/93 شهردار طبس نشست صمیمی با اصحاب رسانه داشت که حدود 3 ساعت به طول انجامید.در ابتدای جلسه سرکار خانم حجتیان متن بسیار زیبایی در خصوص فعالیت های انجام شده شهرداری از زمان قبول مسئولیت مهندس اشرفیان به عنوان شهردار تا کنون قرائت شد که تحسین حضار را موجب گردید . سپس خبرنگاران به نوبت تمامی سوالات خود را از شهردار طبس پرسیدند و اشرفیان با سعه صدر به تمامی آنها صریح و بدون پرده پاسخ داد.

شهردار تا چه زمانی این مسئولیت را دارد و اگر مجدداً به ایشان پیشنهاد شود قبول می کند ؟

این سوال بسیاری از خبرنگاران قبل از این جلسه بود که اشرفیان این چنین پاسخ داد : من کارمند استانداری خراسان رضوی هستم که تا تاریخ 23/8/93 حکم مأموریت و انجام خدمت در شهرداری طبس را دارم که اگر شورای اسلامی شهرتمایل داشته باشند و به موقع و قبل از پایان مأموریت بنده با استانداری های خراسان جنوبی و رضوی مکاتبه نموده و درخواست تمدید مأموریت نمایند ، در صورت موافقت استانداری خراسان رضوی ، اولویت بنده خدمت در شهر طبس می باشد و با وجود پیشنهادات پست هایی در شهرهای دیگر ، شایعات در خصوص قبول این مسئولیت ها را تکذیب می نمایم.

شهردار از عملکرد خود راضیست ؟

با توجه به برنامه زمانبندی که برای فعالیت های خود در نظر گرفته بودم از عملکرد خودم رضایت کامل ندارم اما با تغییراتی که در همه سطوح شهرداری داشتیم توانستیم امروز به جایی برسیم که اعتماد عمومی را به مجموعه شهرداری جلب کنیم . ضمن اینکه امسال نسبت به سال گذشته با جلوگیری از برخی اسراف ها و ریخت و پاش ها توانستیم پیشرفت پروژه ها را تا میزان %70 شاهد باشیم و با توجه به اینکه شهرداری از سال 75 از بابت حق و حقوق عمومی خود مثل عوارض از مردم بستانکار بود امسال این بدهی ها را تقسیط و بصورت ماهانه از مردم وصول می نماییم و بودجه هایی که در شهر خرج می شود از این محل می باشد .

پارک بانوان ؟

قرار بود زمینی از سوی سازمان اوقاف به این کار اختصاص داده شود که اخیراً اعلام شد که از طرف این سازمان موافقت نشده و حالا به دنبال زمین جایگزین برای احداث پارک مجهز ویژه بانوان هستیم .

چرا طبس جمعه بازار یا پنجشنبه بازار ندارد ؟

در نظر داریم پس از مطالعات و بررسی های لازم در محل باغ رضوان " شب بازار " را برای حمایت از جوانان جویای کار و کارآفرین که توان اجاره های سنگین را ندارند راه اندازی نماییم .

فضای سبز طبس و بخصوص شهرک ها ؟

برای کاهش هزینه ها و میدان دادن به جوانان طبسی سعی شده از کمیته های متخصص بومی استفاده کنیم اما اجرای پروژه های عمرانی بخصوص فضای سبز بودجه زیادی لازم دارد و کمبود اعتبارات دلیل اصلی پیشرفت کند برخی پروژه هاست.

ملاقات مردمی ؟

طرحی برای حضور شهردار و تیم اجرایی شهرداری در مساجد و محلات و رفع مشکلات مردم در همان محل در نظر داریم که در صورت موافقت شورای شهر اجرایی خواهیم نمود .

سینما و باغ گلشن ؟

در خصوص سینما ، با توجه به موقعیت مکانی آن و با توجه به اینکه مدت هاست رها شده و تقاضا برای آن کم است طرح های جایگزین در نظر داریم اما درصورت ورود سرمایه  گذار بخش خصوصی آماده همکاری با افراد هستیم . تغییرات در باغ گلشن در راستای آماده سازی این باغ برای ثبت در آثار جهانی است ، حساسیت های مردم را درک می کنیم اما شهرداری فقط مجریست و سازمان میراث فرهنگی مطابق استاندارد های خاص باغ های ایرانی نقشه تغییرات را تهییه نموده است .

زمین های خالی شهر ؟

مطابق قانون متولی واگذاری زمین با کاربری مسکونی در صورت عدم ساخت و ساز حق باز پس گیری آنها را دارد . مالکان زمین های خالی شهر پس از اخطار موظفند حداقل آن را حصار کشی نمایند .

سامانه 137 ؟

این سامانه برای ارتباط مستقیم مردم در همه موارد طراحی شده و مردم می توانند با تماس با این سامانه کلیه مشکلات خود را عنوان نمایند و مطمئن باشند توسط کارگروه های ذیربط بررسی و اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت .

بدهی و درآمد شهرداری ؟

در ابتدا شهرداری را با 3 و نیم میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و هم اکنون مطالبات قابل وصول شهرداری بالغ بر 24 میلیارد تومان است ( جناب آقای شفیعیان که در جلسه حضور داشتند نیز این مطلب را تأیید نمودند ) . من و تعدادی از اعضای شورای شهر به عشق مردم پشت سفته های مربوط به وام شهرداری را امضا نمودیم .

بلوار مهندس شکیبی ؟

متأسفانه حادثه بسیار تلخی داشتیم و زحمات مرحوم شکیبی بر هیچکس پوشیده نیست و بر اساس حدیث من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق ، بر خود لازم دانستیم تا با نظر شورا این کار را انجام دهیم و از میدان در حال احداث شهید رجایی تا مقابل منزل مرحوم شکیبی را به پاس خدمات خالصانه ایشان با این عنوان نامگذاری نمودیم .

 %2 سهم معادن ؟

از این بابت هنوز هیچ مبلغی به شهرداری تخصیص داده نشده ضمن اینکه یک شورا متشکل از رئیس شورای شهر و فرماندار و نماینده مردم در مجلس مسئولیت تقسیم این مبلغ را عهده دار هستند.

میزان بودجه اختصاص یافته توسط استانداری ؟

سال گذشته از طریق استانداری 700 میلیون تومان به شهرداری طبس اختصاص داده شد که تنها %40 آن محقق گردید اما امسال دولت تدبیرو امید توجه ویژه ای به شهرداری ها داشته و با پیگیری های تحسین برانگیز معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جناب آقای مهندس هاشمی این مبلغ به بیش از یک میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون تومان افزایش یافته که امیدواریم درصد بیشتری نسبت به سال گذشته محقق گردد و همین جا بر خود لازم می دانم از زحمات بی دریغ فرماندار ویژه طبس که در کار خود خبره و متخصص هستند تشکر و قدردانی نمایم .

در پایان این مراسم از خبرنگاران شهرستان با لوح سپاس و هدیه ای تقدیر به عمل آمد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا