طرح شناسایی و احصاء مسائل و مشکلات مربوط به صادرات محصولات گلخانه ای استان یزد در جلسه ای با حضور رئیس گروه محصولات گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی ارائه گردید.
 به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد، در جلسه ای با حضور رئیس گروه محصولات گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی، مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد، مدیریت امور باغبانی در محل سازمان تعاون روستایی استان یزد برگزار گردید، طرح شناسایی و احصاء مسائل و مشکلات مربوط به صادرات محصولات گلخانه ای استان یزد ارائه گردید.
 در این جلسه مدیر سازمان تعاون روستایی سازمان تعاون روستایی استان یزد ضمن تشریح کامل طرح شناسایی و احصاء مسائل و مشکلات مربوط به صادرات محصولات گلخانه ای استان، در این زمینه اظهار داشت : استان یزد به دلیل كاهش شديد ميزان بارندگي در سالهاي اخير و در نتيجه افت سطح آبهای زیرزمینی و شور شدن منابع آب زیرزمینی موجود از جمله استانهای بحراني در زمينه منابع آبی است و در مقابل، دارای اراضی مستعد ،کشاورزان خبره و پرتلاشی است. با عنايت به سياستهاي توسعه اي استان مبني بر تحول فني در بخش كشاورزي و تغییر الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه و اقتصادی، بهترین راه جهت تعدیل اثرات خشکسالی و افزایش بهره وری از آب، استفاده از روش هاي نوين كشاورزي در قالب  كشت هاي گلخانه اي می باشد. مهندس جهازی در ادامه افزود: در طرح شناسایی و احصاء مسائل و مشکلات مربوط به صادرات محصولات گلخانه ای تلاش گرديده تا قسمتي از مسائل با حضور بخشهای مربوطه احصاء و در قالب دستورالعمل تهیه شده و نهایتاً ضوابط اجرایی آن، مشخص و با تصویب و حمایت مسئولین استانی اجرايي گردد.
  شایان ذکر است در این جلسه نظرات حاضرین در خصوص طرح ارائه شده جمع آوری گردید که در این راستا رئیس گروه محصولات گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی ضمن استقبال از طرح، پیشنهاد تشکیل شرکت تعاونی خدمات مشاوره ای را مطرح نمودند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا