معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد با تاكيد بر سوق دادن كشت محصولات كشاورزي به سمت محصولات كم آبخواه، تصريح كرد: توسعه كشت محصولات كشاورزي در استان يزد به هيچ وجه امكان پذير نيست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد رضا سيد حسيني" روز سه شنبه 22 مهرماه در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان كه در محل سالن مديرت بحران استانداري برگزار شد با تاكيد بر عملياتي شدن خروجي جلسات مرتبط با مقوله آب، اظهار داشت: خط انتقال دوم آب به استان از بهشت آباد و انتقال آب از خليج فارس در اولويت كاري استان قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه مصرف سرانه آب در استان بيش از حد معمول است، گفت: همه بايد در صرفه جويي مصرف آب اين نعمت خدادادي تلاش كنند كه اين امر مي تواند استان را از بحران پيش رو نجات دهد.
سيد حسيني با تاكيد بر سوق دادن كشت محصولات كشاورزي به سمت محصولات كم آبخواه، تصريح كرد: توسعه كشت محصولات كشاورزي در استان يزد به هيچ وجه امكان پذير نيست.
وي همچنين بر بازديد از كليه سيل بندهاي اطراف شهر يزد در راستاي بررسي و حفظ امنيت مردم در مواقع وقوع سيل تاكيد كرد.
مدير كل مديريت بحران استانداري نيز در اين جلسه از تهيه طرح پهنه بندي استان يزد در آينده نزديك خبر داد و افزود: نرم افزاري از قنوات استان توسط سازمان جهاد كشاورزي تهيه شده است كه وضعيت كل قنوات استان را مشخص مي كند.
"محمد حسين امامي" همچنين پيگيري مقوله خشكسالي در خصوص ماده 10 و 12 در سال 92 و 93 را به ميزان 13 ميليارد و 800 ميليون ريال يادآور شد و گفت: بيش از 3 هزار نقشه در زمينه هاي مختلف از استان تهيه شده است و راه اندازي اورژانس هوايي در استان در دستور كار قرار دارد.
اين مقام مسئول بر اختصاص بودجه راه اندازي دو ايستگاه لرزه نگاري در استان، پخش برنامه هاي مرتبط با مصرف بهينه آب در رسانه ملي، رفع مشكلات راه هاي مواصلاتي استان توسط دستگاه هاي مرتبط و تامين آب شرب استان به عنوان فعاليت هاي مهم اولويت دار در استان تاكيد كرد.
گفتني است در اين جلسه جمع بندي شش ماه گذشته و برنامه ريزي براي يك سال ‌آينده مديريت بحران در استان
 و همچنين گزارشي از آتش سوزي در جنگل هاي جنوب استان مطرح شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا