مراسم بزرگداشت دکتر اصغر دادبه پژوهشگر و متخصص نامدار کشور که قرار بود مهرماه امسال و در آستانه روز جهانی بزرگداشت حافظ در دانشگاه یزد برگزار شود تا نیمه اسفندماه امسال به تعویق افتاد.

دکتر مجید پویان دبیر اجرایی مراسم با اعلام این خبر گفت: به دلیل آماده نشدن مجموعه مقالات و همچنین  فیلم مستند زندگی و فعالیت های دکتر دادبه، برگزاری این مراسم به زمان دیگری موکول شده است که تاریخ دقیق آن متعاقبا از طریق دبیرخانه این مراسم اطلاع رسانی می شود. وی افزود: احتمالا این مراسم نیمه دوم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

 شایان ذکر است، استاد دکتر اصغر دادبه از پژوهشگران و متخصصان  نامیِ کشور در زمینه های  عرفان،  فلسفه و کلام اسلامی است. وی در سال 1381  به سبب فعالیت های پژوهشی اش، به عناون چهره برگزیده  در دومین دوره همایش چهره های ماندگار  معرفی شد.

وی که از استادان پیشکسوت دانشگاه علامه طباطبایی است در سال 1325در یزد تولد یافت و تحصیلات خود ر ا تا مقطع دبیرستان در زادگاه خود سپری کرد و سپس در  دانشگاه تهران تحصیلات خود را  تا مقطع دکترا در زمینه ی فلسفه و کلام اسلامی  ادامه داد. 
دکتر دادبه  هم اکنون مدیر گروه ادبیات دایره المعارف بزرگ اسلامی است و بیش از  400 مدخل پژوهی را در دایره المعارف بزرگ اسلامی و دیگر دانشنامه ها به  رشته ی تحریر در آورده است. او هم چنین از حافظ پژوهان نامی کشور به شمار می رود و مقالات ارزشمندی در زمینه ی حافظ پژوهی نگاشته است. از آثار تالیفی وی می توان به:کلیات فلسفه، فرهنگ اصطلاحات کلامی و مجموعه مقالات حافظ شناسی  اشاره کرد.
استاد دادبه  هم  چنین  از سال 1379 که گروه زبان و ادبیات فارسی  دانشگاه یزد برای نخستین بار در  مقطع دکترا، دانشجو پذیرفت، با گروه ادبیات فارسی دانشگاه یزد همکاری دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا