بازدید کلاس اولی ها از بخش کودک به مناسبت روز جهانی کودک در کتابخانه امام حسن مجتبی(ع)
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه، "عظیمه اکرمی مسئول کتابخانه امام حسن مجتبی(ع)  با بیان مطلب فوق افزود:

کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت ۱۶ مهرماه و روز جهانی کودک،از معلمان و کلاس اولی های مدرسه دخترانه شهید نجاتی دعوت به عمل آورد و جشنی را با حضور این کودکان در بخش کودک کتابخانه برگزار کرد.

 در این برنامه که با هدف ایجاد نشاط و انس با کتاب در میان کودکان برگزار شد،ابتدا بچه ها با بخش های مختلف کتابخانه،شرایط عضویت و کارت سراسری آشنا شدند و سپس در کلاسهای قصه گویی،شعر خوانی،معرفی کتاب و مسابقه شرکت کردند.

گفتنی ست در سال 1946 بعد از جنگ جهاني دوم در اروپا ، انجمن عمومي سازمان ملل به منظور حمايت از کودکان ، مرکز يونيسف را که ابتدا انجمن بين المللي ويژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد. در سال 1953، يونيسف ( United Nations International Emergency Fund ) يکي از بخشهاي دائمي در سازمان ملل گرديد . و روز 8 اکتبر " روز جهاني کودک " نام گذاري شد.

و بخش کودک کتابخانه به عنوان یکی از مهمترین متصدیان رشد و تعالی فکری کودک وظیفه خود می داند که با گرامی داشت این روز گام کوچکی در افزایش دانش و آگاهی کودکان بردارد. به امید آن روز که تمام کودکان جهان اعم از فلسطین و سوریه و عراق و...شاهد جنگ های خانمان سوز نباشند و بتوانند کودکی خود را با سلامت جسم و فکر سپری کنند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا