حجت الاسلام و المسلمین معز الدینی در نشست غدیر که در اجرای نیت واقف معظم مرحوم حاج ابوالقاسم رشتی (ره) برگزارشد گفت: هدایت وقف به سمت غدیر هدایت عامه مردم در مسیر مستقیم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین معز الدینی در نشست غدیر که در راستای اجرای نیت واقف ارجمند مرحوم حاج ابوالقاسم رشتی (ره) برگزار شدضمن تبریک عید الله الاکبر گفت: بزرگترین جریان در تاریخ مسلمین بعد از بعثت رسول خدا عید سعید غدیر می باشد.
استاد حوزه علمیه نیت مرحوم حاج ابوالقاسم رشتی در رابطه با این نشست را مورد اشاره قرار داد و افزود: این ها همه از دور اندیشی او حکایت می کند و حسب آنچه از وقف نامه به دست می آید او هم برای تغذیه مادی و هم تغذیه فکری مردم تدارک دیده است.
حجت الاسلام و المسلمین معز الدینی هدایت وقف به سمت و سوی غدیر را هدایت عامه مردم در مسیر مستقیم برشمرد و افزود: این واقف دور اندیش بخشی از اموال خود را صرف کرد تا افکار و اعتقادات مردم استوار بماند.وی اموالش را هزینه کرده است تا آنچه در غدیر بوده برای مردم گفته شود.
امام جمعه موقت یزد با اشاره به دعوت از سه گروه در این نشست اظهار داشت: در اجرای این نیت گروهی از علما و وعاظ دعوت می شوند تا از آثار خیر وقف بگویند، گروهی از اعیان و مسئولین شهر دعوت می شوند تا مانع از تعرض به وقف گردند و در نهایت تجار را به لحاظ ایجاد انگیزه برای وقف نمودن دعوت می نمایند و این ها همه نشان از دور اندیشی این واقف معظم است.
وی در ادامه مشکلات و تصرفات غیر شرعی در این موقوفه را یادآور شد و افزود: اگر مال الاجاره در رقبات این موقوفه عظیم پرداخت گردد بسیاری از نیات این موقوفه که مشکلات امروز جامعه را حل می کند اجرایی خواهد شد.
وی در پایان نیات 19 گانه وقفنامه حاج ابوالقاسم رشتی (ره) را بیان کرد و این سخن مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرارداد که: فرهنگ و تاریخ ما وامدار واقفان خیر اندیشی است که جهان را بدور از فقر و جهل و محرومیت می خواستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا