ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "مدیر جهادکشاورزی ابرکوه گفت: تولید محصول پسته در این شهرستان نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش دارد.

'محمدعلی حاتمی زاده' در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: معضل خشکسالی و تدوام این آن طی سالهای اخیر علت کاهش این محصول است.
وی افزود: بیش از دو هزار و 600 هکتار از باغ های این شهرستان به کشت پسته اختصاص دارد و پیش بینی می شود بطور متوسط در هرهکتار یکهزار و 250 کیلو پسته خشک و در مجموع بیش از سه هزارتن پسته تولید شود.
این مسوول ادامه داد: باتوجه به کم آبخواه بودن این محصول زمینه افزایش سطح زیر کشت پسته درابرکوه فراهم است و هرسال محصولات پرآبخواه کاسته و به باغات پسته افزوده می شود.حاتمی زاده اضافه کرد: هم اکنون بیش از یکهزار و 500 خانوار روستائی وکشاورز در بخش بهمن و بخش مرکزی شهرستان ابرکوه در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند.وی خاطرنشان کرد: باتوجه به کم آبخواه بودن وارش افزوده این محصول و بحرانی بودن آب دراین شهرستان کشت پسته درحال توسعه است.مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد : ارقامی که دراین شهرستان تولید می شود ازنوع کله قوچی ، اکبری ، فندقی ، احمد آقائی است و در این شهرستان محصول پسته در 9 ترمینال فرآوری می شود.
شهرستان ابرکوه با دو بخش و 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب یزد واقع است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا