فرمانده انتظامي استان يزد، در جمع ائمه جمعه و جماعات شهر يزد گفت: حفظ و ايجاد امنيت مراحل مختلفي را دارد و در حوزه امنيت اجتماعي چنانچه تمامي دستگاهها به وظيفه ي خود به درستي عمل  سرهنگ "ايرج كاكاوند" صبح امروز در همايش "پليس، روحانيون و امنيت" كه با حضور 200 نفر از روحانيون و ائمه جمعه و جماعات مساجد شهر يزد برگزار شد حفظ و ايجاد امنيت را وظيفه ي دستگاه هاي مختلفي دانست و ادامه داد: همانطور كه دستگاه هاي مختلفي در ايجاد امنيت نقش دارند قشر هايي هستند كه نقش خاصي در بالا بردن و حفظ و ارتقاء احساس امنيت در جامعه دارند.

وي نقش روحانيون را در بالا بردن احساس امنيت در جامعه بسيار فراگير برشمرد و تصريح كرد: روحانيون با آگاهي دادن به جامعه در خصوص آسيب هاي اجتماعي نقش اثرگذاري را دارند و در كنار پليس انجام وظيفه مي كنند.

كاكاوند ضمن اشاره به معضلاتي كه در جامعه با آن روبرو هستيم خاطر نشان كرد: با توجه به معضلاتي كه در سطح جامعه داريم و نياز به آگاهسازي مردم؛ مخاطبين خاص روحانيون مي توانند مبلغان بسيار خوبي در خصوص كاهش آسيب هاي اجتماعي باشند.

رئيس پليس استان يزد ضمن تاكيد بر حوزه جرائم راهور و موادمخدر گفت: در بحث تخلفات راهور بيش از همه ي حوزه ها نياز به آموزش و آگاهسازي مردم در خصوص رعايت قوانين و مقررات را داريم و با توجه به اين كه امروز شاهد كاهش سن اعتياد در جامعه هستيم نيازمند يك آگاهسازي همگاني هستيم كه اين امر با همكاري پليس و قشر روحانيون امكان پذير است.

سرهنگ كاكاوند افزود: روحانيون مي توانند در مبحث پيشگيري از جرائم به پليس كمك كنند و در ماموريت ها كمك حال پليس باشند؛ چرا كه بيش از هر زماني الان نيازمند كمك روحانيون از طريق آگاهسازي مخاطبين هستيم.

وي تعامل و ارتباط روحانيون با رده هاي تخصصي پليس را يك نياز كاري دانست و ادامه داد: لازم است قشر روحانيون حساسيت خاصي را نسبت به معضلات اجتماعي در تمام حوزه ها داشته باشند به اين دليل كه بيشتر جرائم اتفاق افتاده در جامعه به دليل نا آگاهي مردم است.

فرمانده استان يزد در پايان يادآور شد: چنانچه در حوزه امنيت اجتماعي تمامي دستگاه ها به طور صحيح و كامل به وظيفه خود عمل نكنند امنيت ما كافي نخواهد بود و آن وقت نمي توان از پليس توقع و انتظار حفظ و ارتقاء احساس امنيت مطلوب را داشته باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا