معاونان و مشاوران استاندار، مدیران کل، مسوولان فرهنگی و رؤسای بانک‌های استان با بیش از 700 نفر کودکان یزدی، 'روز جهانی کودک' را با محوریت احترام به حقوق کودک، جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این جشن شاد و متنوع با حضور معاون سیاسی امنیتی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری، مشاور هنری استاندار، فرماندار یزد، مدیران کل و معاونان ادارات ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بانک کشاورزی، بانک قوامین، مدیران سابق کانون و مسوولان سابق استان برگزار شد.

 مدیرکل کانون استان یزد و دبیر ستاد هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک در ابتدای این برنامه به کودکان به‌عنوان صاحبان اصلی "روز جهانی کودک" و مسوولان استان که با حضور در ابن برنامه به حقوق کودکان احترام گذاتشند، خیرمقدم گفت.

عباسعلی دانافر با اشاره به این که شادی نیاز اساسی کودکان امروز است، خاطرنشان ساخت: باید شرایط شادزیستن را برای کودکان فراهم کرد. براین اساس، برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، متنوع، شاد و عمیق طراحی و اجرا می‌شود تا شادی، دانش و آرامش را برای کودکان به ارمغان بیاورد.
وی در خصوص توجه مسوولان استان به مقوله‌ی کودک گفت: اصل اساسی در مقوله‌ی کودکی آن است که آشنایی با حقوق کودک و حمایت از آن را دستور کار خود قرار دهیم و توجه جامعه و افکار عمومی را به مقوله‌ی کودک و حق کودکی جلب نماییم.
محمدعلی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز ضمن ابلاغ سلام استاندار یزد به میهمانان جشن کودکی روز جهانی کودک، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون، زمینه‌های لازم در راستای تحقق حقوق کودکان و توجه ویژه نسبت به آن‌ها فراهم شود.
اجرای شاد و موزیکال مجری بازیگران خونه خنده، صاحب حائری‌زاده در نقش "عموزنجیرباف" و علیرضا حائری‌زاده در نقش  "حسنی" در کنار  مجری برنامه رقیه دوست‌ فاطمی‌ها در نقش "خاله سارا" دل میهمانان کوچک این جمع را شاد کرد.
دو ترانه‌‌ی "نمره هفت" و "کلاغ عاشق" با آهنگ‌سازی مهدی آرایی و تنظیم آهنگ احسان توکل، پیشکش گروه موسیقی خورشید از گروه‌های چهارگانه‌ی موسیقی مجتمع فرهنگی هنری کانون استان یزد به میهمانان این برنامه بود.
نمایش فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای"مهرخدا" ساخته‌ی نعیمه بیدمشکی مربی هنری مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان تفت و بازیگری سمیه فلاح، مربی مسوول این مرکز، به برنامه حال و هوایی معنوی داد.
 اجرای برنامه طنز با عنوان استندآپ کمدین با هنرمندی عضو نوجوان مجتمع فرهنگی هنری، حسن طبیب زاده و همکاری حسین مفیدی و همراهی هنرمند موسیقی، همایون خیری و  نمایش طنز خلاق اعضای مرکز  فرهنگی هنری شماره‌ی یک با هنرمندی سید ابولفضل و سید علی‌اکبر وزیری و امیرحسین قدسی با همراهی مربی گروه سکینه قیصری بیش از پیش فضای جشن روز جهانی کودک را مفرح کرد.  
آتنا باغشاهی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 4 یزد با خواندن شعری از علی فردوسی تحت عنوان فلسطین برای دقایقی جمع حاضر را متوجه حقوق مسلم کودکان فلسطینی کرد.
اجرای موسیقی کودک توسط کودکان هنرآموز موسیقی مراکز شماره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی یک و دو اردکان با همراهی مدرس موسیقی کانون استان، موسوی‌نژاد از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.
این گردهمایی کودکانه با حضور بیش از 700 نفر از اعضای کانون، دانش‌آموزان نواحی یک و دو آموزش و پرورش و غنچه‌های هلال، (اعضای کودک جمعیت هلال‌احمر) با مشارکت هلال‌احمر استان، اداره کل آموزش و پروش برگزار شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا