رضا شمسایی صبح امروز به مناسبت روز ملی روستا در جمع خبرنگاران گفت: روستایی یعنی پاکی، صداقت، وفای به عهد، ادای امانت، ‌ایمان و روستا یعنی جایگاهی که مسیر تلاش، کار و فداکاری را انسان در ‌آنجا به خوبی مشاهده می کند.

وی عنوان داشت: روستا تنها ذخیره برای بخش کشاورزی و مواد غذایی نیست بلکه روستا ذخیره بزرگ فرهنگی است و آداب و سنن قوی اسلامی و ایرانی در آنجا نهفته است.

رئیس حزب اعتدال و توسعه خراسان جنوبی گفت: در دوران 8 سال دفاع مقدس همه ایران فداکاری و ایستادگی کرد اما روستاییان و عشایر نقش برجسته ای داشتند و روستاها پیشتاز انقلاب، دفاع مقدس و مرزداری و مرزبانی کشور بودند و هستند.

وی ادامه داد: روستا باید روستا بماند و تبدیل به شهر نشود و تسهیلات لازم را برای روستا ایجاد کنیم یعنی معماری روستایی، ‌روستایی بماند.

این مسئول افزود: ما اگر می خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید سهم قابل ملاحظه ای را به توسعه روستا‌ها بدهیم و نباید روستا‌ها تخلیه شود و روستاهایی که زیربنای تولید و حرکت جامعه اند حال نباید مشکل زا و باری برای شهر‌ها شوند.

رئیس حزب اعتدال و توسعه خراسان جنوبی بیان کرد: باید در این زمینه بانک ها امتیازات ویژه ای را برای روستائیان قائل شوند تا روستاییان بتوانند با بهره کمتر و امکانات بیشتر از منابع بانکی استفاده کنند و وام بگیرند.

شمسایی عنوان کرد: در حال حاضر با كمبود منابع آبي مواجه هستيم و مي طلبد شوراها و دهياران در زمينه بهينه سازي مصرف آب اقدام كنند و پاسخگويي به مشكلات روستاييان وظيفه همه
دستگاه هاي اجرايي مربوطه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا