وارده به یزد فردا

 یک فردایی:بعضی از سایت های خبری(که هدف از ایجادشان وحدت جامعه بوده است) در قالب مصاحبه و نظرخواهی اینگونه القا کرده است که چون امکان رقابت سالم(؟؟؟!)وجود ندارد پس همان بهتر که انتخابات میاندوره ای برگزار نشود. سایتی دیگر با بازنشر همان گزارش ضمن تأیید ضمنی به این مسئله دامن می زند که خواست مردم تفت عدم برگزاری انتخاباتِ میاندوره ای است گمانه زنی ای که در آینده مسئله دارتر نیز به افکار عمومی سرایت خواهد کرد.

این سایت خبری البته مشخص نکرده است در انتخاباتی که هنوز به مرحله ی ثبت نام کاندیداها نیز نرسیده است چگونه این نتیجه به دست آمده است که ممکن است رقابت سالم میسر نباشد. در قوانین قضایی تأکید قانونگذار همانا اصل بر برائت است و این اصل یعنی دوری جستن از اتهام زنی، محکومیت و تلاش برای اثبات جرم ... حال و در فضایی که جامعه تشنه ی آرامش و وفاق است عده ای با اهدافی مشخص بر طبل اختلاف افکنی و ایجاد شائبه می کوبند و دیگران ضمن بازنشر به نوعی چنین تفکری را تبلیغ و پشتیبانی می کنند تفکری که ممکن است زمینه های اختلاف و دلسردی برای شرکت در انتخابات سالِ آینده مجلس دهم را نیز فراهم آورد.

بدون ورود به ابعادِ گسترده ی اختلاف افکنی ها و اشاعه ی جو عدمِ اعتماد تنها یک سؤال از مسئولین دستگاه های نظارتی داریم که این کار اگر تشویش اذهان عمومی نیست پس چیست؟ رسیدن به ریشه های این اختلاف افکنی و گروه هایی که خود را محق برای هر گونه اظهار نظری می دانند چندان سخت نیست اما امید واریم آنان که وظیفه دارند تا فضای آرام جامعه را صیانت کنند و به هر دستگاهی که تخم کینه و اختلاف می پراکند تذکراتی مفید و مؤثر بدهند بیش از این سکوت نکنند که در این صورت بیشتر و عیان تر خواهیم نگاشت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا