مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد با اشاره به فعالیت های تخصصی کار روابط عمومی گفت: اینکه از روابط عمومی ها  انتظار داشته باشیم در همه  بخش ها، تخصص لازم را داشته باشند به نظر می رسد  انتظار معقول و منطقی نیست؛  اما آنها باید حداقل های فعالیت های تخصصی خود را بدانند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد ، " داوود پاک طینت " در نخستین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان،  افکار سنجی، تعاملات درون و برون سازمانی، به روز رسانی سایت ها و پایگاههای اطلاع رسانی، اطلاع رسانی و خبر نویسی، عکاسی، تشریفات و برگزاری مناسبت ها را از جمله فعالیت های تخصصی کار این بخش بیان کرد.

وی بر توانمندسازی روابط عمومی ها و تغییر نگرش مدیران نسبت به این بخش تاکید کرد و نقش ایجاد اعتماد و اعتماد سازی توسط روابط عمومی ها را در تغییر نگرش و توجه مدیران به این بخش را مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و اگر بخواهیم این اتفاق بیفتند باید فعالان این بخش پل قابل اعتمادی را  ایجاد کنند.

پاک طینت با بیان اینکه بسیاری از مدیران نگاه گسترده و علمی به روابط عمومی ها دارند و جاههایی نیز وجود دارد که باید این نگرش تقویت شود افزود: گام اول برای موفقیت روابط عمومی، توجه دادن مدیران به اهمیت این بخش است و در کنار آن ضمن اعتماد سازی، باید توانمندی های خود را عرضه  نیز کنیم.

مشاور استاندار یزد و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزدگفت: روابط عمومی باید همچون اقیانوسی هر چند کم عمق و دارای همه ظرفیت ها و توانمندی ها قابل ارائه باشد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفـت: این شورا می تواند فرصت خوبی را در اختیار مدیران روابط عمومی های قرار دهد و باید تلاش نمود تا از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.

پاک طینت اضافه کرد: همچنین این گونه حرکت ها می تواند در سایر بخش ها از جمله سلامت، رفاه و غیره آغاز شود؛ چرا که هرجا تشکل و صنفی پا در عرصه میدان بگذارد مشکلات آن بخش به آسانی حل می شود و هر چه کارها تخصصی تر دنبال شود به سمت تعالی و موفقیت پیش خواهیم رفت.

وی در پایان از برگزاری انتخابات دوره جدید هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان در آینده نزدیک خبر داد.

شورای هماهنگی روابط عمومی های بخش های اقتصادی متشکل از مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات کل امور مالیاتی ، امور اقتصادی و دارایی ، بورس، گمرک ، اموال تملیکی و شورای هماهنگی بیمه ها و بانک های استان می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا