معاون جوانان جمعیت هلال احمر یزد از میزبانی استان یزد برای دوره کویرنوردی سراسری اعضای سازمان جوانان هلال احمر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ، حامد صدیقی با اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره امدادی مقارن با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی و اعیاد قربان و غدیر با حضور نزدیک به 700 نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان این که سازمان جوانان هلال احمر به منظور اهداف بشر دوستانه و احیای فعالیت های ورزشی و تخصصی برای اقدام مناسب در شرایط بحرانی، دوره های ورزشی و امدادی مختلفی را برگزار می نماید ادامه داد: حضور جوانان هلال احمر در شرایط اقلیمی مختلف از جمله شرایط کویری و بیابانی ضمن بالا بردن توان جسمانی آنان، بر مهارت های امدادی اعضای هلال احمر می افزاید.

صدیقی احیای مجدد فعالیت های ورزشی اعضای سازمان جوانان و ارائه آموزش های لازم در کویرنوردی را یکی از اهداف این دوره امدادی ارزیابی کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی و توان جسمی و روحی اعضاء برای مقابله با آثار حوادث و بلایایطبیعی و برقراری دوستی و الفت میان اعضا در کنار پر کردن اوقات فراغت جوانان از دیگر اهداف برگزاری دوره امدادی کویرنوردی سراسری اعضای سازمان جوانان هلال احمر است.

وی از برپایی این اردو در مناطق کویری شهرستان بافق خبر داد و گفت: کویرنوردی، برگزاری کلاسهای جهت یابی در شب، رصد ستارگان با تلسکوپ و چراغ لیزری، شب نشینی در کویر و نورافشانی، بازدید از جاذبه های گردشگری، فرهنگی و معدنی بافق و سایر برنامه های تفریحی و فرهنگی از عمده برنامه های دوره کویرنوردی است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزدزمان برگزاری این دوره امدادی را 18 الی 26 مهرماه و در دو گروه خواهران و برادران عنوان و ابراز امیدواری کرد یزد، میزبان شایسته ای برای دوره امداد کویرنوردی باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا