طبس-قلی زاده ثالث/ رسول عراقی گفت: مشکل ورود شتر ازکشور هاي هند و پاکستان براي راه اندازي مجتمع صنعتي پرورش شتر شيرده استان خراسان جنوبی حل شد.

مدير انجمن شتر داران بومي خراسان جنوبي احداث اولين مجتمع صنعتي شتر شير ده ايران در خراسان جنوبي و شهرستان طبس را براي رونق منطقه مهم خواند و افزود: با گذشت 3 سال از پيگيري براي راه اندازي اين مجتمع با رايزني هاي دکتر عبدالله زاده، نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه در مجلس، مشکل مکاتبات اداري رفع و موافقت اوليه براي ورود دام انجام شد.

وی تصریح کرد: در انتظار اخذ مجوز قطعي هستيم که با آن، مجتمع کلنگ زني و با اجراي آن 300 تا 400 نفر شتر شيري مادر و بچه از هند و پاکستان به کشور وارد مي شود .

عراقي افزود: درحال حاضر 400 نفر شتر از تمام نقاط کشور و با نژادهاي مختلف جمع آوري شده که از اين تعداد 150 نفر شتر از نژادهاي دوکوهانه، پاکستاني، ايراني، عرب، هندي و آفريقايي به عنوان گله الگويي براي تحقيقات به صورت دستي تغذيه مي شوند.

مدیر مجتمع صنعتی شتر شیری طبس گفت: تامين زمين مورد نياز براي اين مجتمع صنعتي نيز پس از پيگيري هاي زياد انجام و زميني به مساحت 3 هکتار براي راه اندازي مصوب شد و با قطعي شدن واگذاري زمين، اين مجتمع کلنگ زني مي شود.

وي افزود: اين مجتمع در حاشيه روستاي خسرو آباد طبس که از نظر آب و هوا و مرتع مناسب است با سرمايه گذاري 3.5 ميليارد توماني احداث مي شود و به زودي بيش از يک ميليارد تومان ديگر نيز به صورت تسهيلات در اختيار سرمايه گذاران قرار مي گيرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا