معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در نشست هم انديشي توسعه مناطق روستايي با اشاره به بسته توسعه روستايي اظهار داشت: توسعه امري مستمر، درون زا، همه جانبه، تحول آفرين، موزون ،مشاركت طلب و باورآفرين مي باشد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد "رضوی" در نشست هم انديشي توسعه مناطق روستايي که در استانداری یزد برگزار شد، به مشاركت مردم در توسعه اقتصاد روستاها اشاره كرد و اظهار داشت: كاهش نرخ بيكاري و خروج از ركود راه حلش مشاركت اقتصادي مردم و اطمينان دادن به سرمايه گذاران واحترام گذاشتن به آنهاست و از طريق اعتماد بين مردم ميتوان در روستاها سرمايه گزاري كرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری؛ توسعه را امري مستمر، درون زا، همه جانبه، تحول آفرين، موزون ،مشاركت طلب و باورآفرين دانست و با اشاره به بسته توسعه روستايي گفت: بسته توسعه روستايي در كشور توسط دولت تنظيم شده است وهر استان بايد طبق ماده 194 برنامه توسعه روستايي خودش را تنظيم كند و بدين معنا است كه فرمانداران محترم براي روستاهايشان شناسنامه تشخيص پتانسل و تشخيص مزيت و سرمايه ها را براي جمع بندي به استانداري تحويل دهند.
وي بر توسعه صنعت گردشگري در روستاها تاكيد كرد واظهار داشت: در گردشگري توليد و بحث هاي آباداني بايد حفظ شود و موافق اين نيستيم كه گردشگري بخواهد روستا را از چهره روستايي و توليدگري خارج كند .
رضوي در ادامه  به اجرايي شدن طرح ها اشاره كرد و گفت: طرح ها براي اجرايي شدن بايد در اولين اقدام افراد را شناسايي كنند و اين يعني شناسايي سرمايه هاي انساني و درادامه بايد از طريق حرف زدن با مردم و باور مردم براي راه اندازي كار، تعيين هيأت مديره شركت و محل تأمين بودجه اقدام كرد..
گفنتي است در اين نشست، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مدير كل دفتر امور روستاها و شوراهاي استانداري و فرمانداران و بخشداران استان حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا