روز اول اکتبر برابر با 9 مهرماه، توسط سازمان ملل به عنوان روز جهاني سالمندان نام گذاری شده است تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی خانه سالمندان نشاط مهریز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سالمند ویژه برنامه‌های سالمندان توسط مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز در نظر گرفته شده است.

از جمله برنامه های ویژه سالمندان که در هفته سالمندان توسط این مرکز صورت گرفته شامل؛ توزیع بروشور های آموزشی در دوران سالمندی ، بازدید سالمندان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویزیت رایگان سالمندان و کنترل قندخون و فشار خون این عزیزان، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی ویژه سالمندان، مسابقات قرآن خوانی و مولودی به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی و خاطره گویی می باشد.

سالمندی طبیعی، مراقبت از موها، بهداشت دندانها، عوامل موثر بر طول عمر افراد سالمند،دیابت قندی، آلزایمر و فراموشی، فشار خون بالا، تغذیه، آسیب های دوره سالمندی، حفظ ایمنی سالمندان در منزل، سکته مغزی، سالمند آزاری، یبوست، حواس پنج گانه، داروها، بیماری پارکینسون و مشکلات پروستات از جمله عناوین بروشورهای آموزشی بود که در بین سالمندان توزیع شد.

همچنین در ادامه برنامه هایی که در نظر گرفته شده فردا 8 مهرماه 93 پنجمین دوره مسابقات دوچرخه سواری سالمندان که با برگزاری جشن و اجرای موسیقی سنتی همراه خواهد بود برگزار می شود.

در ادامه برنامه های در نظر گرفته شده چهارشنبه 9 مهرماه نیز گردش و پیاده روی سالمندان در طبیعت انجام می شود.

شایان ذکر است روز اول اکتبر برابر با 9 مهرماه، توسط سازمان ملل به عنوان روز جهاني سالمندان نام گذاری شده است تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا