مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از ارائه آموزش های مهارتی به اعضاء بسیج کارگری در قالب تفاهم نامه با بسیج کارگری سپاه الغدیراستان برای تداوم همکاری خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد حبیب الله کارگر با اعلام این خبر گفت : اشتغال‌زایی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای درحوزه بسیج کارگری در امر توانمندسازی کارگران تأثیر مهمی دارد بنابراین فراگیری آموزش های مهارتی موجب بازگشت اشتغال پایدار به جامعه می شود .

     وی عنوان کرد : آموزش کارتیمی اعضای بسیج کارگری جهت تشکیل بنگاه های اقتصادی وتعاونی ها متناسب با نیاز بازار کار، بازبینی و اثربخش نمودن دوره های آموزشی مهارتی براساس بازخوردگیری از ورودی وخروجی ها باتوجه به میزان جذب در بازار کار یا میزان علاقه مندی اعضای بسیج ،برخی از اهداف این تفاهم نامه می باشد.

     کارگر تهیه ، تولید و به روز رسانی استانداردها و نرم افزارهای آموزشی مورد نیاز، برگزاري آزمون هاي تئوري و عملي،تأمين آزمونگران،اعلام نتايج آزمون وصدورگواهينامه هاي آموزشی، تسهيل در صدور مجوز تأسيس آموزشگاه هاي آزاد فني وحرفه اي وي‍ژه کانون با رعايت مفاد آيين نامه نحوه تشكيل و اداره آموزشگاه هاي آزاد را از تعهدات این اداره کل در تفاهم نامه ذکر کرد .

     مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین وظایف بسیج کارگری استان را تأمين فضاهاي آموزشي وآزمون،تجهيزات و ابزارآلات كارگاهي،وسايل كمك آموزشي وموادمصرفي استاندارد و نیز آسيب شناسي دوره هاي آموزشي ارائه شده و رصدکردن  مهارت آموختگان تا يك سال بعد ازآموزش عنوان کرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا