فرماندار یزد اتباع خارجی را موضوعی مهم و مورد پیگیری ویژه مسوولان خواند و گفت: در این زمینه طرحی با خرد جمعی، پشتوانه علمی و قابلیت اجرایی تهیه و در شورای تامین استان نیز تصویب شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جمع شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شاهدیه، افزود: مقرر شده این طرح به عنوان پایلوت به کشور نیز ارائه شود که در این طرح تمام موارد از جمله اشتغال، اسکان و طرد اتباع بیگانه بدون مجوز دیده و برنامه ریزی شده و به محض ابلاغ مرحله به مرحله اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات شهرهای حاشیه ای اظهار کرد: متاسفانه برخی از شهرک هایی که در حاشیه شهر قرار گرفته توسط برخی افراد به قطعه های کوچک تفکیک شده و بدون هیچ گونه مجوز و نظارتی ساخته شده اند.

این مسول، با اشاره به اینکه تاکنون 150 هزار مترمربع زمین در شهرستان یزد رفع تصرف شده است، خاطرنشان کرد: همکاری خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همکاران ما در بخشداری، دهیاری و شوراها باعث موفقیت در این زمینه شده است.

وی همچنین برنامه ریزی و اجرای کارهای فرهنگی را از وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا برشمرد و گفت:
متاسفانه اجرای کارهای عمرانی باعث شده به فعالیت های فرهنگی کمتر پرداخته شود.

شاکری شمسی ادامه داد: اگر بدنبال توسعه همه جانبه و متوازن هستیم، جز به اهمیت دادن به فرهنگ به ویژه علم آموزی راهی نداریم.

این مسوول، ضمن انتقاد از اینکه گاهی کم کاری شوراها باعث تجمع و اعتراضاتی می شود، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا رابطین مردم و مسوولان هستند و گاهی یک مشکل مردمی با مطلع کردن مسوولان و یا با یک تلفن رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید حل معضلات مربوط به مردم با پیگیری نمایندگان مردم باشد و هر گونه تعلل در انجام این وظیفه باعث بروز اعتراضات و گاهی تجمعات می شود.

فرماندار یزد ادامه داد: انتظار اینکه همه کارها توسط مسوولان و فرماندار پیگیری شود انتظار خوبی نیست و بایستی شوراهای اسلامی نیز در رفع درخواست های مردمی تلاش نمایند و پیگیر درخواست های خود باشند.

این مسوول، با اشاره به اینکه شهر شاهدیه دارای ظرفیتهای خوبی است، گفت: با توجه به بازدیدی که از این شهر داشتم در رابطه با منظر شهری هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

شاکری شمسی اظهار داشت: در خصوص آلایندگی های زیست محیطی از جمله کارخانه ذوب فلزات که در کنار منازل مسکونی مردم واقع شده و حتی موارد اولیه زیست محیطی هم رعایت نشده، پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

شهردار شاهدیه نیز در این نشست گفت: جمعیت شهر شاهدیه بیش از 18 هزار نفر است که از لحاظ وسعت و جمعیت بعد از شهرهای یزد، اردکان و میبد چهارمین شهر استان یزد هستیم.

محمدجواد ابوالحسنی افزود: همواره از یزد به عنوان حسینیه ایران نام برده می شود و با توجه به خانه های امام حسینی و حسینیه های زیادی که در شاهدیه قرار دارد باید شهر شاهدیه را حسینیه یزد نامید.

وی ادامه داد: با توجه به خشک شدن باغ ها در اطراف یزد از شهر شاهدیه می توان به عنوان ریه های شهر یزد نام برد چرا که باغ های زیادی در این منطقه وجود دارد.

ابوالحسنی، مشخص کردن حریم شهر شاهدیه و زمین برای جا بجایی کارگاه های مزاحم شهری و دامداری ها، تخریب شدن تپه های تاریخی را برخی از معضلات شهر شاهدیه برشمرد و پیگیری آنها را از مسوولان خواستار شد.

شهردار شاهدیه گفت: پایین ترین سرانه دریافتی در بین شهرداری های استان مربوط به شاهدیه است و این مشکل باعث شده اجرای بسیاری از طرح ها با توقف و کندی روبرو شود و درخواست داریم مسوولان در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: نساجی، دامداری، کشاورزی و سایر بخش ها از فعالیت های مردم این منطقه است و خوشبختانه بیکاری در این منطقه نزدیک به صفر است و حتی باعث اشتغال زایی افراد دیگری نیز شده است به گونه ای که بالغ بر دو هزار نفر مهاجر و اتباع در شهر شاهدیه به اشتغال فعالیت دارند.

علی محمد سلطانی افزود: حضور اتباع و مهاجرین برای اشتغال به عنوان معضلی برای مردم از لحاظ مسائل حاشیه نشینی و بهداشتی شده و تقاضای برنامه ریزی در این زمینه را داریم.

رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه گفت: از دیگر معضلات این منطقه نبود نمایندگی ادارات است که مردم مجبور هستند برای کوچک ترین کار به مرکز یزد مراجعه کنند.

در پایان این نشست شاکری شمسی فرماندار یزد از تپه های تاریخی شاهدیه، بافت قدیم شهر، کارخانه ذوب فلزات، طرح های عمرانی شهر شاهدیه بازدید کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا