فرماندار یزد گفت: توسعه پارک‌ها و فضای سبز از مطالبات اصلی مردم یزد است.

محمود شاکری شمسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: به دلیل آلودگی هوا همچنین خشک و خشن بودن طبیعت کویر، یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم، توسعه فضای سبز و پارک‌ها بوده که در این راستا برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم.

 وی عنوان کرد: در سال جاری هفت پارک در یزد در دست احداث است که چهار مورد از این پارک‌ها در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 فرماندار یزد همچنین از توسعه پارک‌های درون محله‌ای خبر داد و یادآور شد: توسعه این پارک‌ها به عنوان مقوله‌ای جدید آغاز شده و به عنوان یکی از نیازها و خواسته‌های مردم یزد مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین از اجرای کمربند سبز یزد در فاز دو خبر داد و خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با اداره کل منابع طبیعی استان یزد انجام شده و امیدواریم اجرای فاز دو کمربند سبز، بتواند در افزایش سرانه فضای سبز شهرستان یزد تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

شاکری شمسی با بیان اینکه آبیاری کمربند سبز از فاضلاب شهر یزد خواهد بود، عنوان کرد: این آبیاری از ویژگی‌های کمربند سبز یزد است و امیدواریم به این وسیله مشکل کمبود آب برای اجرای کمربند سبز حل شود.

فرماندار یزد با تأکید بر اینکه ورودی‌های شهر یزد نیز مورد توجه فرمانداری است، تصریح کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر یزد آغاز شده و امیدواریم ورودی‌هایی زیبنده برای شهر دارالعلم و دارالعباده یزد ایجاد کنیم.

شاکری شمسی خاطرنشان کرد: متاسفانه ورودی‌های شهر یزد به محل انباشت انبوهی از زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده که این شرایط به سرعت بهبود می‌یابد به نحوی که قرار است از پل الغدیر به سمت شهرستان اشکذر، پاکسازی‌های لازم انجام شود و این منطقه تا اسفندماه، آماده درختکاری شود.

این مسئول در پایان تصریح کرد: این مسیر، مسیر کشوری است و متعلق به یک شهر یا یک استان نیست و مردمی که از این ورودی‌ها تردد می‌کنند باید با چشم‌اندازهای خوبی مواجه شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا